10 Kasım 2022

Toldi III I IBG Models I 1/72


Ev değiştirme evresinde model yapımıyla çok ilgilenememiştim ve hızlıca küçük bir araç yapmak istedim. Stoğuma baktığımda Toldi III tankını gördüm ve modeli yapmak istedim. Maalesef modelin yapım aşamasından hiç fotoğraf çekmemişim. Bu nedenle bu modelle ilgili sadece bitiş resimleriyle genel bilgiler vermek zorundayım.


Bu araç için kutusunda yer alan resimde de görülen üç renkli kamuflajı yapmak istedim. Kamuflaj konusunda zayıf olduğumdan benim açımdan bir nevi deneme modeli gibi de oldu. Boyamada Revell Aqua serisinden elimde olan renkleri kullandım.


Tankın yeşil rengini Revell Aqua Color 36139 Dark Green rengiyle boyadım. Daha sonra rengin monoton olmasını istemediğim için aynı rengi Revell Aqua Color 36362 Greyish Green boyasını kullanarak açtım ve yeşilin üzerine süngerle uyguladım. Sonrasında ortaya plastik grisi bir renk ortaya çıktı maalesef.


Yeşil renkten sonra kahverengi renk için Revell Aqua Color 36186 Olive Brown boyasını tercih ettim. Rengin monotonluğunu bozmak için aynı rengi Revell Aqua Color 36105 White boyasını kullanarak açtım. Açık kahverengi renk için ise Revell Aqua Color 36117 Africa Brown boyasını kullandım. Bu rengi de yine Revell Aqua Color 36105 White boyasıyla açarak süngerle boyadığım kısımların üzerinden hareketlendirmeye çalıştım.


Modelin ana boyası bitince kalan detayları boyamaya geçtim. Ana kamuflaj renkleri çok pastel kaldığından paletleri Revell Aqua Color 36109 Anthracite Grey boyasıyla boyamayı tercih ettim. Sonrasında paletlerin yere temas eden yerlerini Revell Aqua Color 36191 Steel Metallic rengiyle kuru fırçalama yaptım. Tarette yer alan makineli tüfek namlusu ve gövde üstünde yer alan aletleri metalik kısımlarına da aynı uygulamayı yaptım.


Son olarak tankın üzerinde yer alan aletlerin tahta kısımlarını Revell Aqua Color 36189 Beige renginde boyayarak ana boyamayı bitirdim. Sonrasında tüm maketi Vallejo 70522 Acrylic Resin Satin Varnish kullanarak vernikledim. Kutudan çıkan dekalleri tankın üzerinde kullandıktan sonra aynı vernikle tankı yeniden vernikledim. Son kat verniği atmadan önce dekalleri gerçekçi aşındırmak için 2000 zımpara kullanarak zımparaladım. 


Vernik kuruyunca Humbrol AV0201 Black Enamel Wash ürününü kullanarak noktasal yıkama yaptım. Paletlere daha gerçekçilik vermek için AK Interactive AK083 Enamel Track Wash solüsyonuyla yıkama yaptım ve yağlı boya aşamasına geçtim. Modelin geneline Winsor&Newton ürünlerini kullanarak filtre uyguladım. Bu amaçla sırasıyla Winton Titanium White, Burnt Sienna, Yellow Ochre renklerini kullandım. Filtre uygulaması sonrasında Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish ürünüyle modeli mat vernikledim.


Yağlı boyanın kurumasını bekledim ve sonrasında Cadence marka terebentinle farklı pigmentleri karıştırdım ve tekerlerle yan yüzeylere sürttüm. Kuruduktan sonra ortaya çıkan fazla pigmenti yine terebentin kullanarak tankın yüzeyinden aldım. Paletin üzerinde yine terebentin-pigment karışımını gezdirdim.


Tankın düz yüzeylerine tozlu görünüm vermek için AK Interactive AK4062 Light Dust Deposite ürününü terebentinle incelttim ve tüm yüzeylere yaydım. Sonrasında elimde bulunan farklı pigmentleri karıştırarak modele tamamen yıkama yaptım. Koyu renk pigmentler özellikle ön tarafta toplandılar.  Namlu ve egzoz gibi is biriken yerlere Humbrol AV0014 Weathering Powder Smoke pigmentini kullanarak siyah is rengi efekt vermeye çalıştım. Tankın kenarlarına süngerle AK Interactive AK711 Chipping Color solüsyonunu dokundurdum ve aşınmış gibi görünmesini sağladım.


Eskitme aşamalarının bitmesiyle beraber modele metalik görünüm kazandırmak için köşe kısımlara kurşun kalem ucu sürttüm. Son olarak tüm yüzeylere grafiti kalemi sürterek bu metalik görünümü kuvvetlendirmeye çalıştım. Tüm eskitme aşaması bittiğinde bu minik modeli fotoğrafladım ve vitrine kaldırdım.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder