15 Eylül 2022

IS-3 I Roden I 1/72


Daha önce hiç Roden markasını duymamıştım. Eğer bloğuma biraz bile baktıysanız yeni markaları denemeyi ne kadar sevdiğimi de bilirsiniz. Önceden Roden hakkında iyi şeyler duymasam da iki tane kitini aldım. Bunlardan bir tanesi 1/72 boyutlarında bir IS-3 tankıydı. Hızla tankı birleştirmeye başladım.


Kit insanı bu hobiden soğutabilecek bir kit açıkçası. Oturma problemleri çok fazla, ağacın her yeri çapak ve kalıntı zaten. Plastik çok kalitesiz. Bu kiti birleştirmek çok fazla emek gerektiriyor. Eğer almayı aklınızdan geçiriyorsanız bunu göz önünde bulundurun.


Tankın üzerindeki detaylar yeterli ve derin verilmiş. Derin olması çok büyük bir avantaj. Böylece boyarken kaybolmuyorlar ve yıkama yapınca içini doldurmak kolay oluyor. Detayları beğendim en nihayetinde.


IS-3 tankı dökümlü oval taretiyle ünlüdür. Ama kitin içinden taret dümdüz çıkıyor. Ben de tutkalla Tamiya yeşil kafayı karıştırıp bulamaç tarzında bir karışım elde ettim. Bunu tarete rastgele sürdüm.


Sonuç olarak ortaya çok güzel bir döküm efekti çıktı. Bu kiti alırsanız sakın unutmayın bu uygulamayı. İlk anda biraz abartı dursa da sonradan boyamayla beraber güzelliği de ortaya çıkıyor.


Tankın üzerindeki hataları görmek için gri ile astarladım. Bu renk astar nerede hata varsa hemen ortaya çıkartıyor. Böyle birleşimi zor bir kit için astar yapmak çok önemli. 


Astarın bir başka faydası da boyanın tutunmasını kolaylaştırması. Eğer astarlı bir modele boya atıyorsanız boyayı istediğiniz kadar inceltebiliyorsunuz. Boya akmadan çok rahat bir şekilde maketin üzerine yapışıyor bu sayede.


Astar sonrasında tankı Italeri marka Rus yeşili renginde boyadım. Her zamanki gibi koyu durdu. Koyu rengi açmak için sarı renkle yeşili açarak tankın üzerinde oynamalar yaptım.


Son olarak da sarı rengi süngere alıp direkt olarak tankın üzerine uyguladım. Rengin üzerinde çok oynarsanız yıpranıyor. O nedenle istediğim renge geldikten sonra daha fazla dokunmadım. 


Son olarak tankın üzerinde yer alan çıkıntılı kısımlara kuru fırçalama yaptım. Bazı tanklarda kuru fırçalamayı biraz abartıyorum. Ama bu sefer çok abartmadan az miktarda kuru fırçalama yaptım.


Tankın ana boyası bitince detaylara geçtim. Üstteki makineli tüfeği antrasit renkte boyadım. Tankın namlusuna zaten is yapmıştım. Arkada yer alan dört tane yakıt tankı monotonluğu bozmak için farklı renklerde yapmak istedim.


Bidonların iki tanesini antrasit, birini sarı, diğerini de pas renginde boyadım. Sarı biraz sırıttı ama ileride üzerinde yağ ve pasla oynamalar yapacağımdan bu haliyle bıraktım. 


Son olarak paletleri ve öndeki palet parçalarını pas rengine boyadım. Aslında bu parçaları metalik ya da antrasit boyayanlar da oluyor ama ben pas rengi boyamayı daha çok seviyorum.


Boyama tamamen bittikten sonra tankı parlak vernikle kapladım. Bu haliyle boyayı koruma altına almış oldum. Sonrasında dekallerin arasından yıldızlı olanı seçtim ve verniğin kurumasını bekledim.


Zaten az sayıda dekal vardı ve yerlerine yerleştirdikten sonra bir kez daha vernikledim. Eğer dekalleri 2 kat parlak vernik arasında koruma altına alırsanız parlama yapmaz.


Parlak vernik tamamen kuruyunca tankı siyah renkle yıkadım. Sanırım yıkama sıvısının ayarını biraz koyu tutmuşum tankın rengi ilk parlaklığını kaybetti. Bu ölçekte tankların açık renkte kalması çok önemli.


Yıkama sonrasında tankın taret kısmından akıntılar yaptım. Bu tankın boyası çok yıprandığı için eskitmeyi hafif uygulamaya karar verdim. Taret üstünde demir aksamların bağlantı yerlerine pas renginde yıkama yaptım.


Tanın rengini biraz açmak için yağlı boyayla beyaz ve sarı renklerde modülasyon yaptım. Karanlık kısımlara siyah renk uyguladım. Yine kuytu kısımları kahverengi yağlı boyayla modüle ettim.


Tankın gövdesine de akıntılar ve pas efekti yaptım. Önde yer alan palet parçalarını paslandırdım. Tankın arka kısmına is efekti ve paslandırma yaparak gövdeyle işimi bitirdim.


Paletleri ve tekerlekleri tozlandırıp gövdenin yan kısımları ve ön, arka alt kısımlara çamur efektleri yaptım. Çok kalın eskitme yapmak istemedim. Tankın genel güzelliğini bozduğunu düşünüyorum.


Tankın tek renk monotonluğunu bozması için farklı renklerde boyadığım varilleri önce paslı yıkama ve sonrasında süngerle eskitme yaptım. Bu tankta sünger tekniğini çok az kullandığımdan varillerde eskitme yaparken abarttım. En son olarak da yağlı akıntılar yaparak tankı bitirdim.


Yapım aşaması çok zor olsa da boyama kısmında eğlendiğim bir tank oldu IS-3. Bu kiti almanızı pek tavsiye etmem ama bu boyutta illa bir IS-3 yapmalısınız derim. Sırada başka bir Roden var artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder