01 Kasım 2022

Marder III I UniModel I 1/72


Daha önce SU-100 kitini yaptığım UM Model'i çok beğenmiştim. Elime Marder III kiti geçince zaman kaybetmeden birleştirmek istedim. Üstü açık bir tank olduğundan iç kısmının da birleştirilip boyanması gerekiyordu. Bu ölçekte ne kadar detay verebilmişler merak içinde kiti birleştirmeye başladım. 


İnternette referans olarak bu resmi buldum. Sanırım araç aktif olarak kullanımdayken çekilmiş bir resim. Resimde tankın üzerinde bir sürü eklenmiş alet edevat mevcuttu. Ben de buna benzer bir şey yapmak istedim. 


Öncelikle tankı birleştirmekle işe başladım. Bundan önce başka bir UM kiti olan SU-100 yapmıştım ve oldukça oturma sıkıntısı yaşamıştım. Bu kitte öyle olmadı. Kitten çıkan metal parçalar da çok kolayca birleştiler. Bazı plastik parçalar kırılıp kaybolmuştu. Ama bu pek de sorun yaratmadı.


Bu tankta da boyamada süngerle boyama tekniğini kullandım. Öncelikle Revell Aqua Color 36178 Panzegrau renginde modelin tamamını süngerle dokundurarak boyadım. Bir sonraki aşamada Revell Aqua Color 36179 Blaugrau boyasıyla panzer grisinde boyalı aracın kuytu kesimleri dışında kalan alanlara süngerle mavi-gri renkte boyama yaptım.


Bir sonraki aşamada rengi daha da monotonluktan kurtarmak için Revell Aqua Color 36374 Grau boyasıyla tankın üstte kalan kısımlarına süngerle gri renkte eskitme yaptım. Son aşamada ise Revell Aqua Color 36159 Himmelblau boyasını kullanarak fırçayla tankın köşe kesimleri kuru fırçalama yaptım. Tankın ana gri renginin boyamasını bu şekilde bitirdim.


Ana boya bitince detayların boyasına geçtim. Tankın paletlerini boyarken Revell Aqua Color 36183 Rust boyasını kullandım. Revell'in bu pas rengi paletlere çok yakışıyor. Pas rengi paletlerin üzerine Revell Aqua Color 36199 Aluminium boyasını kullanarak metalik renkte kuru fırçalama yaptım.


Tekerleklerin kauçuk kısımlarını Vallejo Model Air 71315 Tyre Black boyasını kullanarak uygun renkte boyadım. İçeride yer alan oturakları Vallejo Model Air 70871 Leather boyasını kullanarak kahverengi deri rengine boyadım. Bu aşamada oturaklar defalarca kırıldılar.


Tankın üzerinde yer alan aletlerin tahta kısımlarını Revell Aqua Color 36314 Beige renginde boyadım. Şimdi resimlerden bakınca anladım ki üzerinde daha fazla uğraşmam gerekirmiş bu kısımların. Aletlerin metalik kısımlarındaysa Revell Aqua Color 36109 Anthracite boyasını kullandım. Metalik kısımların üzerine Revell Aqua Color 36199 Aluminium renginde kuru fırçalama yaparak boyama aşamasını tamamen bitirdim.


Boyama aşaması bittikten sonra referans resimde gördüğüm detaylara benzer detayları eklemeye geldi sıra. Öncelikle artık plastik parçalarından bir kova kazıdım. Bu kovaya diğer kitlerden çıkan kancalardan taşıma teli yaptım. Öncelikle Revell Aqua Color 36109 Anthracite renginde kovayı boyayıp yine Revell Aqua Color 36199 Aluminium boyasını kullanarak da kuru fırçalama yaparak kovayı bitirdim.


Aracın üst kısmına parafilm kullanarak bir branda yaptım. Bu brandayı Vallejo Model Air 70314 Canvas renginde boyadım. Brandanın üzerine diğer kitlerden çıkan bir MG makineli tüfek ekledim. Tankın sol yanına bana İbrahim Öner'in verdiği resin setten çıkan brandayı yerleştirdim. Bu brandayı da kanvasla aynı renkte boyadım. Üzerine de bir tane tüfek ekledim brandanın.


Tankın iç kısmına da eklemeler yapmak istedim. Bu amaçla yine bana İbrahim Öner tarafından verilen mermileri aracın içine ekledim. Mermilerin üzerine boya yapmadım ama yapsam da iyi olurmuş açıkçası. 


Tankın içini doldursun diye bir kaç tane de sandık ekledim. Sandıkları öncelikle Vallejo Panzer Aces 70310 Old Wood renginde boyadım. Üzerlerine Tamiya Panel Liner Accent Color TAM87140 Dark Brown solüsyonuyla yıkama yaptım. Kuruduktan sonra kuytu kısımlara Tamiya Panel Liner Accent Color TAM87131 Black solüsyonunu kullanarak siyah renkte tekrardan yıkama yaptım.


Son olarak aracın yan ve arka kısımlarına başka kitlerden elime geçen benzin bidonlarından ekledim. Bidonları öncelikle Revell Aqua Color 36109 Anthracite renginde boyayıp sonrasında Revell Aqua Color 36199 Aluminium boyasını kullanarak da kuru fırçalama yaptım.


Aracın arkasında yer alan egzozu Revell Aqua Color 36183 Rust renginde boyadım. Daha sonra egzozun üzerine Vallejo Model Wash 76505 Light Rust solüsyonunu kullanarak yıkama yaptım. Egzozun çıkış kısımlarına Humbrol Weathering Powder AV0004 Smoke pigmentini kullanarak is efekti verdim.


Tankın boyama aşamasının bitişiyle beraber her zaman olduğu gibi Vallejo 70522 Acrylic Resin Satin Varnish ürününü kullanarak modeli vernikledim. Tankın üzerine kitten çıkan dekalleri yapıştırdım. UM Model'in dekalleri ince ve kaliteli oluyor. O yüzden çok sıkıntı çıkmadan bu aşamayı geçtim. Dekaller kuruyunca tekrardan saten vernikle modeli vernikledim.


Modele öncelikle Humbrol AV0201 Black Enamel Wash ürününü kullanarak noktasal yıkama yaptım. Paletlere AK Interactive AK083 Enamel Track Wash  solüsyonuyla yıkama yaptıktan sonra aracın iç kısmına AK Interactive AK093 Enamel Wash for Interior ürünüyle yıkama yaptım.


Modelin geneline Winsor&Newton ürünlerini kullanarak filtre uyguladım. Bu amaçla sırasıyla Winton Titanium White, Burnt Sienna, Cobalt Blue Hue renklerini kullanarak genel uygulama yaptım. Filtre uygulaması bittiğinde modeli Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish ürününü kullanarak mat vernikledim.


Tankın eskitme aşamasına her zaman olduğu gibi paletler ve gövdenin alt yüzeyleriyle başladım. Bu amaçla elimde bulunan farklı pigmentleri kullandım. Vallejo marka pigmentleri Cadence marka terebentinle karıştırarak modelin tekerlek ve paletlerine sürdüm. Sonrasında fazlalıkları yine terebentinle ıslatılmış fırça kullanarak aldım.


Tankın çok fazla içeri doğru kuytu yüzeyleri vardı. Buralarda top ateşlendikçe toz birikeceğini düşünerek pigmentleri o kısımlara doğru direk olarak döktüm. Sonrasında üzerinden terebentin damlattım ve yerlerine sabitledim. Yine tankın düz yüzeylerinin üzerinden AK Interactive AK4062 Light Dust Deposite ürününü terebentinle karıştırarak gezdirdim.


Tankın içerisinde mürettebatın gezindiği yerlere süngerle AK Interactive AK711 Chipping Color ürününü dokundurarak aşınma efekti yapmaya çalıştım. Yine en köşelerde kalan kısımlara tozlanmış görünümü vermek için pigmentleri kullandım.


Son olarak araca metalik görünüm kazandırmak için köşe kısımlara kurşun kalem ucu sürttüm. Sonrasında tüm yüzeylere grafiti kalemi sürterek bu metalik görünümü kuvvetlendirmeye çalıştım. Son olarak sonradan eklediğim malzemelere de pigment sürerek tozlanmış efekti verdim.


Eskitme aşaması da bitince tankı vitrindeki yerine kaldırdım ve hangi kiti yapmak istediğime karar vermek amaçlı stoğa göz attım. Bu araç maalesef İzmir depreminde düşerek kırıldı. İnsanların hayatını kaybettiği bir felakette çok da büyük bir olay değil ama sonuçta verilen emeği düşünüp insan üzülüyor da.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder