07 Aralık 2022

Panzer Kampfwagen I Ausf. F I Ark Models I 1/35


Ark Models'in birbirine benzeyen Pz. 1F ve Pz. 2J tanklarından 2J olanını Alman sarısına boyayıp bitirmiştim. Şimdi de diğer modeli yapmaya başladım. Birbirlerinin aynısı olmaması için bu modeli panzer grisine boyamaya karar verdim. Diğer modelde yaptığım birleşim hatalarını bu tankta yapmamaya kararlıydım. Ama evdeki hesap çarşıya uymadı.


İnternette çok güzel panzer grisi örnekleri buldum. Bu örneklerde görünen gri renge en yakın olan boyalar Mission Models boyalarıydı. Ben de bu tankta da aynı markanın boyalarını kullanmaya karar verdim. 


Modeli tamamen birleştirmeden boya sonrası birleştirilmek üzere parça parça bıraktım. Paletleri de tekerleklerden ayrı birleştirdim. Ama son birleştirme aşamasında ne paletler tekerleklere uydular, ne de çamurluklar gövdeye oturdular. Büyük bozguna uğradım son aşamada.


Kuru montajda birbirlerine denk gelen birleşim yerlerini işaretledim. Bu kısımların boyanması yapışmalarını zorlaştıracağından maskeledim. Ama kuru montajda işaretlediğim yerler son birleştirmede birbirlerine denk gelmediler. Yani modelin birleştirmesi bittiğinden ortada boyasız bir sürü bölge vardı.


Aracın paletleri aslında dışarıda ayarlayıp birleştirdiğimde mükemmellerdi. Ama araca eklemeye çalıştığımda fark ettim ki çer dişlisiyle paletler birbirine uymuyorlar. Mecburan çer dişlisinin tüm çıkıntılarını kesmek zorunda kaldım.


Tankın taretinde yer alan makineli tüfekleri bir önceki modelde olduğu gibi intraket plastikleriyle değiştirdim. Böylece daha gerçekçi görünüm aldılar. Aracın çamurlukları üzerinde yer alan aletler kesinlikle verilen yerlere oturmadılar. Mecburen biraz mühendislik yapıp her alete uygun bir yer ayarladım. Birleşim aşaması bitince modeli Tamiya 87042 Surface Primer L-Gray ürününü kullanarak gri renkte astarladım.


Astar kuruduktan sonra tankı Mission Models MMP-014 RAL 7021 Panzer Grey boyasını kullanarak panzer grisine boyadım. Tek rengin oluşturduğu monotonluğunu bozmak için Mission Models MMP-061 FS35189 US Blue Grey boyasını kullanarak ana rengi açtım ve modele uyguladım. Sanırım referanslarda gördüğümüz renge modelin renginde yaklaşabildim.


Modelin ana renginin boyaması bittiğinde detayların boyanmasına geçtim. Modelin paletlerini boyamak için pas rengini değil antrasiti seçtim ve bu amaçla Revell Aqua Color 36109 Anthracite boyasını kullandım. Daha sonra paletlerin yere temas eden kısımlarına Vallejo Model Air 71065 Steel boyasıyla metalik kuru fırçalama yaptım.


Modelin üzerinde yer alan aletlerin metal kısımlarını, tekerleklerin kauçuk kısımlarını ve taretteki makineli tüfekleri yine Revell Aqua Color 36109 Anthracite boyasıyla koyu gri-siyah benzeri renkte boyadım. Metalik boyadığım aletlerin üzerine Vallejo Model Air 71065 Steel renginde kuru fırçalama yaptım. Egzozun boyamasında Vallejo Panzer Aces 70302 Dark Rust boyasını kullandım.


Gövde üzerinde yer alan aletlerin tahta bölümleri için Vallejo Model Air 71077 Wood boyasını kullanmayı tercih ettim. Bu tahta kısımların doğal durması için üzerlerine Vallejo Model Air 71132 Aged White boyasıyla kuru fırçalama yaptım.


Boyamanın son aşmasında aracın üzerinde yer alan yangın söndürme tüpünü ve arkadaki sinyal lambalarını Vallejo Model Color 70957 Flat Red renginde boyadım. Aracın egzozuna Vallejo Model Air 71069 Rust, Vallejo Panzer Aces 70303 Yellowish Rust ürünlerini bol suyla karıştırarak yıkama yaptım. 


Modellere ağır eskitme yapmayı sevmiyorum ama süngerle aşındırma yapmak hoşuma gidiyor. Bu modele AK Interactive AK711 Chipping Color ürünüyle sünger kullanarak aşındırma yaptım. Süngerle aracın genelinde aşınması gerektiğini düşündüğüm noktalara eskitme uyguladım.


Tankın tüm boyama işlemleri bitince modeli Vallejo 26517 Gloss Acrylic Varnish ürünüyle parlak vernikledim. Modele ekstra ürün kullanmadan kutudan çıkan dekalleri yapıştırmayı tercih ettim. Modele dekalleri yapıştırmadan önce Tamiya 87102 Mark Fit solüsyonunu boya üzerine uyguladım. Dekallerin yapışması sonrasında da aynı solüsyonu dekal üzerine sürdüm. Dekallerin kurumasıyla birlikte tekrardan modele parlak vernik uyguladım.


Dekallerin ve verniğin kuruması sonrasında yağlı boya aşamasına geçtim. Modele ilk olarak filtre uygulaması yaptım. Filtre uygulamasında Winsor&Newton ürünlerini kullandım. Tanka ilk olarak beyaz filtreyi Winton Titanium White boyasıyla yaptım. İkinci olarak filtre uygulamasına Winton Burnt Sienna ürünüyle devam ettim. Son olarak da Winsor Payne's Grey boyasını kullanarak modele gri filtre yaptım ve gri renk aracın boyasını çok güzel solduruyor. Bu nedenle genelde araçlara filtre olarak uygulamayı tercih ediyorum.
 

Filtre uygulaması bitince modelde yıkama aşamasına geçtim. Bu amaçla her zamanki gibi hem yağlı boyalar, hem de hazır yıkama ürünleri kullandım. Yağlı boyayla genel yıkama için Winton Raw Umber boyasını kullandım. Bu sefer bu boyayı beyazla karıştırarak yapmayı tercih ettim. Noktasal yıkamada ise Humbrol AV0201 Black Wash solüsyonunu kullandım. Yıkama bitişinde boyalardan kalan fazlalıkları terebentin batırılmış fırçayla aldım.


Tüm yıkama uygulamaları bittiğinde Tamiya Panel Line Accent Color 87131 Black solüsyonuyla arkada çok da gözükmeyen ızgara aralarına ve araç üzerindeki aletlerin metal kısımlarına siyah yıkama yaptım. Araç üzerinde yer alan aletlerin tahta kısımlarına Tamiya Panel Line Accent Color 87140 Dark Brown ürünüyle koyu kahverengi yıkama yaptım. Bitişte ise AK Interactive AK083 Track Wash solüsyonuyla paletleri ve arkada yer alan palet baklalarını yıkadım.


Yıkama sonrasında modelin kurumasını bekledim. Şu ana kadar yaptığım uygulamalar eskitme aşamasında zarar görmesin diye modeli Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish ürününü kullanarak mat vernikledim. Mat vernik tank üzerindeki boyaların tonlarının yerine oturmasını sağladı. 


Eskitme aşamasına genelde yaptığım gibi paletler ve yan yüzeylerle başladım. Vallejo Pigments 73121 Desert Dust ve Vallejo Pigments 73104 Light Sienna pigmentlerini terebentinle karıştırarak paletlere ve yol tekerlerine uyguladım. Bu karışımı çamurlukların eğimli kısımlarına da bir miktar bulaştırdım. Sonrasında terebentinle ıslatılmış fırça yardımıyla uyguladığım pigmentleri sabitledim.


Egzoz uc kısmına ve ızgaraların üzerlerine Humbrol Weathering Powder AV0004 Smoke ürünüyle is görünümü vermeye çalıştım. Yine bu modelde de egzoza Vallejo Pigments Art.73194 Rust&Corrosion Set içinden çıkan pigmentleri bol miktarda uyguladım. 


Araç kutu gibi tasarlandığından geniş ve düz yüzeylere sahipti ve bu yüzeylere bir çok koyu-açık renk pigmentleri karıştırarak sürdükten sonra tekerlekler, çamurluklar ve paletlere AK Interactive AK4062 Light Dust Deposit solüsyonuyla yıkama yaptım. Aracın toz toprakla çok fazla temas eden yere yakın  kısımlarına Winsor Raw Umber boyasını terebentinle karıştırarak yıkama yapmaya çalıştım.


Modelin düz yüzeylerine yapaylıktan uzaklaştırıp hareket katmak için AK Interactive AK012 Streaking Grime solüsyonuyla akıntılar yaptım. Akıntıların olduğu kısımlarda terebentin pigmentleri akıtarak azalttığından tekrardan o bölgelere pigment sürmem gerekti.


Aracın gövde yan taraflarını aşırı kirletip gövde ve tarete dokunmazsanız çok gerçekçi durmuyor. Bu amaçla üst kısımları Vallejo 73119 European Earth Pigment ürününü çok az miktarda fırçaya alarak tozlandırdım. 


Bitiş aşamasında tankı plastik yapıdan uzaklaştırmak ve metalik bir görünüm vermek için kurşun kalem kullanarak köşe kısımları çizdim ve tüm yüzeylere grafiti kalemi sürttüm. Bu uygulamayla beraber modeli bitirdim ve vitrine kaldırdım. Bu modelden sonra tekrardan 72 ölçeğe dönmeye karar verdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder