20 Eylül 2022

T-72B ERA I Modelcollect I 1/72


Jadar Hobby denen Polonya sitesiyle tanıştığımda öncelikle Türkiye'de olmayan kitlere bakındım. Daha önce Modelcollect hakkında çok fazla fikrim yoktu. Suriye Savaşı'nda gördüğüm T-72 tankları ilgimi çekmişti. Bu tankın kitini Jadar Hobby'de görüp aldım. Böylece de ilk defa yapacağım bir markanın kitini daha almış oldum. 


Kiti incelediğimde çok fazla parçaya sahip olduğunu ve plastiğinin oldukça yumuşak ve kaliteli olduğunu gördüm. Modelin gövdesinin alt parçası da metalden yapılmaydı. Bunun yanında paletler farklı bir yumuşak malzemeden imal edilmişti. Kit kalite olarak benden geçer not almayı başardı.


Öncelikle tareti toparladım. O kadar fazla detay vardı ki içinde kayboldum resmen. Taret birleştirmek bittikten sonra ERA dedikleri tuğlaları yerine yerleştirdim. Bu boyutta bu kadar ayrıntı gerçekten de görülmemiştir heralde.


Tüm modeli birleştirdiğimde aslında çıkardığım işçilikten pek de memnun olmadım. Her zaman Trumpeter'in o ince ama sert plastiğine alışmıştım. Bu yumuşak plastiğe çok fazla zarar verdim. Boyama öncesinde çok fazla düzeltme yapmam gerekti. 


Tankı öncelikle koyu yeşille boyadım. Sonrasında üzerinden beyazla açılmış yeşil renkle tekrar geçtim. Bu şekilde tankın rengi hem daha açık oldu, hem de tankın monotonluğu kırılmış oldu. 


Tankın boyamasını bitirdikten sonra detaylarıyla uğraştım. Üzerinde çok fazla detay olsa da geneli tankla aynı renkteydi. Üzerinde yer alan makineli tüfeği antrasit boyadım ve metalik renkte kuru fırçaladım. 


Bu aşamada fark ettim ki tekerleklerin kaucuklarını boyamayı unutmuşum. Yan korumaları da eklemiş olduğumdan aradan görünen kısımları boyadım. Tankın ana hatlarının boyaması bu şekilde bitti.


Tankın çok fazla dekali yoktu ama olanlarında yapışacağı yerler çok girintili çıkıntılıydı. Elimde sadece mark fit vardı. Microsol olsa daha iyi otururdu dekaller. Ama yine de kötü bir görüntü oluşmadı sonunda. 


Dekallerin yerine yerleşmesinden sonra üzerinden parlak vernikle geçtim. Parlak vernik sayesinde dekalleri ve boyayı koruma altına almış oldum.


Parlak vernikten sonra yıkama işlemine geçtim. Yeşil araçlar için olan AK wash ürünüyle tankı yıkadım. Ama elde ettiğim sonuç gerçekten beklediğimin ötesinde oldu. Kuytu kısımlar iyice doldu boyayla ve görüntü çok güzelleşti.


Yıkama sonrası mat vernik attım. Ama boyanın rengi istediğimden çok daha koyu hale geldi. Mat vernik sayesinde eskitme işlemleri çok kolaylaşıyor. Ama çok fazla koyulaşıyor boya vernik sonrası.


Öncelikle aracın üzerindeki tuğlaları farklı renklere boyadım. Sonrasında üzerlerinde farklı yıkama solüsyonları kullandım. Tek renkten kaynaklanan monotonluk bu şekilde kırıldı biraz. 


Tankın çıkıntı yerlerini ortaya çıkartabilmek için metalik renkte kuru fırçalama yaptım. Bunun yanında kenar kısımlardan da kurşun kalemle geçtim. Tankın o koyu görüntüsü biraz olsun hafifledi. 


Tankın tekerlek kısımlarının üzerinde karışım yaptığım pigmentlerle geçtim. Tekerlek aralarını pigmentle doldurdum. Tankın kuytu köşelerine de pigment doldurdum. Sonrasında üzerinden terebentinle geçtim. Bu şekilde pigment tankın üzerine yapışmış oldu.


Pas efektleriyle tineri karıştırıp iyice sıvı kıvamına getirerek tankın sol tarafından geçtim. Sol tarafın rengi böylece daha pas rengine yaklaştı. Sağ tarafa ise suyla toz efekti karıştırarak geçtim. Sağ taraf daha parlak bir hale büründü. Amaç her zaman söylediğim gibi monotonluğu kırmak.


Tankın arka tarafında yer alan benzin bidonlarının ağız kısımlarından ise streaking grime ile geçtim. Böylece orda akıntı efekti oluştu. Bu da tanka bir katman daha katmış oldu.


En son tankın her iki yan korumasının üzerinde toz efektleri ve egzosun çevresinden is efektiyle geçtim. Sonunda bu güzel tankı bitirdim. Eğer aklınızda Modelcollect almak varsa kesinlikle tereddüt etmeyin derim.


Tankı bitirdikten bir süre sonra aldığım sonuç hoşuma gitmedi ve dot3 sıvısının içinde bir gün bekleterek üzerinde yer alan tüm boyayı sildim.


Boyayı sildikten sonra amacım daha açık renkte ve monoton olmayan bir tank yapmaktı. Öncelikle tüm tank koyu yeşil boyadım. Sonrasında açık yeşil kullanarak rengi modüle ettim.


Tankın sivri kısımlarına beyazla iyice açtığım ana renkte kuru fırçalama yaptım. Renk boyayı silmeden öncekine göre çok daha açık oldu. Bu sayede amacıma ulaşmış oldum.


Tankın ana boyaması bitince detaylara geçtim. Gövde ve taret üzerinde yer alan era'ları farklı renklere boyadım ve monoton olmasını engellemeye çalıştım. Paletleri pas renginde boyarken tekerleklerin kauçuk kısımlarını antrsit rengine boyadım.


Makineli tüfeği antrasit renkte boyayıp metalik kuru fırçalama yaptım. Yine paletlere de metalik kuru fırçalama yaptım. Yanda yer alan egzosa is yapmaya çalıştım. Ama kullandığım solüsyon kahverengi çıktı. Arkada yer alan kütüğü de tahta rengine boyadım.


Tankın boyama aşaması bitince parlak vernik uyguladım ve kuruduktan sonra dekalleri yerlerine yerleştirdim. Dekal sayısı zaten az olduğundan pek de oyalamadı. Ardından tekrardan tanka parlak vernik attım.


Yağlı boya aşamasında tankın üzerine öncelikle beyaz, burnt sienna ve sarı renklerde filtre uyguladım. Sonrasında aynı renklere mavi ekleyerek renk üzerinde oynamalar yaptım. Bu şekilde hem tankın monoton olması engelleniyor, hem de renkler çok güzel soluyorlar.


Yağlı boya kuruduktan sonra tankı siyah yıkama solüsyonuyla yıkadım. Bu aşamada çok aşırı yıkama yapmadan sadece kuytu kısımları belirgin hale getirdim. Hoşuma gitmeyen kütüğün rengi üzerinde oynamalar yaptım.


Yıkama sonrasında tankın üzerine mat vernik attım ve tankı eskitme aşamasına hazır hale getirdim. Her zaman söylediğim gibi mat vernik üzerine eskitme işlemi yapmak oldukça kolay oluyor. Bu aşamayı atlamamak lazım.


Eskitme aşaması üstten başladım. Öncelikle taretin yan kısımlarına toz sıvılarıyla yıkama yaptım. Bu kısımlarda çok fazla kullanılan ve mürettebatın bastığı yerlere sünger kullanarak eskitme yaptım.


Yine tankın köşeli kısımlarına kurşun kalem ve grafiti kalemi kullanarak metalik renkte eskitme yaptım. Bu uygulama sonucunda tank plastik görüntüsünden kurtulup metal gibi durmaya başlıyor.


Tankın paslı boyadığım era'larının üzerinden pas sıvılarıyla yıkama yaptım. Bu şekilde görüntü daha gerçekçi bir görünüm aldı. Yine era'ların köşelerine süngerle aşındırma yaptım.


Taretle işim bitince gövdeye indim. Öncelikle yanda yer alan egzosun etrafın tekrardan pigment kullanarak is efekti yaptım ve pigment fixer kullanarak pigmentleri yerlerine sabitledim.


Arkada yer alan varillerin üzerlerine yağlı akıntılar yaptım. Varillerin yere bakan kısımlarına toz sıvılarıyla yıkama yaparak eskittim.


Tankın alt ve yan kısımlarına hem pigment hem de yıkama sıvıları kullanarak tozlanma ve aşınma yaptım. Bu tanklara tozlu görünüm çok yakışıyor. O yüzden aynı işlemi bir kaç defa tekrar ettim.


Tankın tekerleklerine aynı şekilde bir kaç defa yıkama yaptım ve pigment kullanarak tozlanma yaptım. Aynı şekilde paletlere de yıkama yaptım ve tüm yürüyen aksamın eskitmesini tamamladım.


Tankın her iki yanında yer alan etek korumalarına ve era'lara aşağı doğru yıkama sıvılarını kullanarak tozlanma etkisi elde ettim. En altlarda bir miktar sıvı bıraktım ve birikim gibi görünmesi sağladım.


Son olarak tankın üzerinde eksik kalan noktaları gözden geçirdim ve gözüne çarpan yerleri düzelttim. Tankın tekrardan yaptığım boyama ve eskitmesi istediğim hali alınca tankı bitirdim. 


Modeli ilk haline göre oldukça açık bir renge getirmiş oldum. Sonunda amacıma ulaştığım için mutlu oldum ve tankı vitrine kaldırarak yeni bir kite geçtim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder