26 Ekim 2022

M60A3 I Revell I 1/72


M60A3 aslında daha önceden yaptığım bir Revell kitiydi. Ama o zamanlarda şu andaki kadar bilgim olmadığından aklımda kalan da bir model olmuştu. Ben de bir tane daha yapayım bundan dedim. Modelin yapımına her zamanki gibi birleştirme aşamasıyla başladım.


Daha önceden bildiğim bir kit olduğundan yapım aşamasında zorlanmadım. Genelde Revell kitleri zaten modelcilere işkence etmeyen kitler oluyor. Özellikle paletlerin dizilimi çok kolay ve gerçekçi oldu bu sefer. Küçük ölçekte çok kolay hata yapılabiliyor.


Birleştirme aşamasının bitmesinden sonra boyamaya geçtim. Öncelikle modeli Tamiya 87042 Gray Surface Primer ürününü kullanarak gri renkte astarladım. Her zaman belirttiğim gibi sprey astar kullanırken çok dikkatli olmak gerekiyor. Yoksa çok hızlı birikim yapabiliyor model üzerinde.


Tankın boyama aşamasında Vallejo AFV Painting System 78402 US Army Olive Drab Set ürününü kullandım. Bu setin içinden çıkan renkler benim gerçek anlamda hoşuma gitti. Setin üzerinde yer alan yönergeleri takip ederek boyamaya Vallejo Surface Primer 70608 US Olive Drab boyasıyla tankın tamamını boyayarak başladım.


İkinci aşamada Vallejo Model Air 71013 Yellow Olive boyasını kullanarak tankı kuytu kısımlarını boyadım. Aslında setten çıkan ilk boya astarmış. Gri astara gerek yokmuş. Üçüncü aşamada Vallejo Model Air 71016 USAF Olive Drab kullanarak tankın kuytu kısımlar dışında kalan tüm yüzeyini boyadım. 


Dördüncü aşamada setin üzerinde yer alan yönergeyi izleyerek Vallejo Model Air 71043 Olive Drab kullanarak bir önceki aşamada yaptığım boyayı modüle ettim. Bu rengi daha çok tankın üst kısımlarına attım. Son aşamada Vallejo Model Air 71044 Grey RLM02 boyasını kullanarak tankın çıkıntı kısımlarına belirginleştirme uygulaması yaptım. Tüm boyayı yine setten çıkan Vallejo 70522 Acrylic Resin Satin Varnish ürününü kullanarak saten vernikle koruma altına aldım.


Vernik kuruduktan sonra detayların boyamasına geçtim. Tankın mantlet üstünde yer alan koruma kısımlarını Vallejo Panzer Aces 70314 Canvas rengiyle boyadım. Bu rengi Vallejo Model Air 71132 Aged White boyasını kullanarak açtım ve kanvas üzerine kuru fırçalama yaptım. 


Tankın paletlerini Vallejo Model Air 71080 Rust boyasını kullanarak boyadım. Palet pedlerinde Vallejo Air 71315 Tyre Black boyasını kullandım. Aynı renkte tekerleklerin kauçuk kısımlarını da boyadım. Tankın periskoplarının boyanmasında Vallejo Panzer Aces 70309 Periscopes boyası kullandım.


Son olarak tankın makineli tüfeğini Vallejo Air 71315 Tyre Black kullanarak boyadım ve tankın genel boyama aşamasını bitirdim. Şu ana kadar yaptığım tüm uygulamaları setten çıkan Vallejo 70522 Acrylic Resin Satin Varnish ürününü tekrardan kullanarak saten vernikle koruma altına aldım.


Vernik kuruduktan sonra kutudan çıkan dekalleri yerlerine yerleştirdim. Bu aşamada her zaman olduğu gibi Tamiya 87102 Mark Fit dekal yumuşatma solüsyonu kullandım. Revell dekalleri genelde kaliteli ve ince oluyor. O yüzden herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Dekaller kuruduktan sonra tekrardan saten vernikle modeli vernikledim.


Tankın üzerinde hiç yağlı boya kullanmadım. Noktasal yıkama yapmak için Humbrol AV0201 Black Enamel Wash ürününü kullandım ve bu şekilde kuytu kısımların belirginleşmesini sağlamış oldum. Aynı ürünü sis bombalarının yuvalarını belirginleştirmek için de kullandım.



Tankın yıkama işlemleri de bittikten sonra Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish kullanarak tüm modeli vernikledim. Mat vernik tankın eskitmesinde kullandığımız ürünlerin modelin üzerine yapışmasını kolaylaştıran pütürlü bir yüzey sağlıyor. Hem de modeli doğallaştırıyor. Bu nedenle önemli aşamalardan bir tanesi modelcilikte.


Tankın eskitme aşamasına AK Interactive AK711 Chipping Color ürününü kullanarak süngerle eskitme yaparak başladım. Eğer çok fazla süngerle eskitme yaparsak araç doğallıktan uzaklaşıyor. Bu nedenle bu uygulamayı kıvamında bırakmak gerekiyor.


Tankın palet kısımlarında öncelikle AMMO MIG-3004 European Earth pigmentini kullandım. Sonrasında terebentinle incelttiğim AK Interactive AK4062 Light Dust Deposite ürününü tüm paletlere sürdüm. Aynı karışımı tankın alt yüzeylerine de sürerek palet ve alt kısımların eskitmesini bitirdim.


Tankın arkasında yer alan egzos ızgaralarına ve öndeki mürettebatı ısıtan radyatör egzos çıkışına Humbrol AV0004 Weathering Powder Smoke pigmentlerini sürerek is görünümü vermeye çalıştım. Aynı pigmenti tank namlusunun ucunda da kullandım.


Tankın üst kısmını pigmente sürülmüş bir fırçayı sürerek bir miktar tozlandırdım. Bu şekilde daha doğal bir görünüm elde edilebiliyor. Aynı zamanda tankın boyası da çok fazla renk değiştirmemiş oluyor.


Son olarak köşe kısımlara kurşun kalem ve grafiti kalemi kullanarak metalik efekti vermeye çalıştım. Bu uygulama tankı plastik görüntüsünden uzaklaştırıyor ve metal bir araç görünümü veriyor. Tankın hemen hemen her yerine bu kalemleri sürterek efekti güçlendirmeye çalıştım bu nedenle.


Açıkçası tek rengin monotonluğunu kıramadığım bir model oldu. Ama rengin tonu çok hoşuma gittiğinden üzerinde oynama yapmadım. Bu kitten daha önce de yapmıştım ve bence bu seferki bir öncekinden çok daha güzel oldu. Bu haliyle modeli vitrine kaldırdım ve yeni bir kite başladım.


Aslında bitmiş modellere geri dönmek pek adetim değildir. Bu modelin zayıf kaldığını düşünerek uzun zamandır aklımda olan bir TSK M60A3 tankı yapmak istedim. Bu amaçla da modelde bazı değişiklikler yapmak gerekiyordu.


Öncelikle yanlarda yer alan sis atarları Türk tanklarında bulunanlarla değiştirmem gerekti. Bu amaçla Leopard kitinden çıkma sis atarları modelin taretine ekledim. Sis atarların altına kola tenekesinden yaptığım levhayı yerleştirdim. 


Sis atarları hallettikten sonra modelin üzerinde yer alan dekalleri yok etmeye başladım. Arkada yer alanları hallettim ama önde bulunan dekaller bir türlü yerlerinden çıkmadılar. Ben de saçma da olsa modelin ön tarafına bir branda ekledim.


Son olarak Türk tanklarında sık sık görebileceğiniz şekilde tarete bir sürü yükleme yaptım ve üzerlerini de bir brandayla örttüm. Aracın Türk Ordusu'na ait olduğunu göstermek için de bir anten teli ekledim ve üzerine Türk Bayrağı dekali kondurdum.


Bu modelimle katıldığım 15. Plastic Battle Model yarışmasında 1/72 ölçek Türk Askeri Kara Araçları kategorisinde bronz madalya kazandım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder