01 Ekim 2022

Tie Interceptor I Revell I 1/90


Tanklar dışında arada gemi ve tekerlekli araç maketleri yapmıştım. Farklı türde bir maket yapma fırsatı elime Hobimaket forumunda "Bilim-Kurgu Araçları Kampanyası" yapılınca geçti. Bu kampanyaya katılmak için Star Wars Tie Interceptor aracını seçtim. 


Bu araç Revell tarafından üretilmiş ve üzerinde ölçek olarak 1/90 yazıyor. Aslında uydurma bir ölçek olsa gerek çünkü zaten üretilmiş böyle bir araç yok. Kitin boyaları da içinde olduğundan ekstradan boya almama gerek kalmadı.


Aslında kitin içinden araç için pilot da çıkıyordu. Ama ben camları boyalı yapmak istediğimden pilotu aracın içine koymadım.


Öncelikle birleştirme aşaması çok kolay geçti. Zaten ortada çok fazla parça yoktu. Bunlar da birbirine uyumlu olunca hızlıca birleştirme aşaması bitti zaten.


Daha sonra boya yaparken işimi kolaylaştıracağını düşündüğüm için iki kanatları gövdeye sabitlemedim. Bu şekilde geniş yüzeylere sahip olan kanatları boyamak da çok kolaylaştı.

Boyalar içinden çıktığı için kitin kılavuzunda ne tavsiye ediliyorsa onu uyguladım. Kanatların aralarında yer alan panelleri parlak siyah renkte boyadım. 


Gövde kısmında boyamak içinse parlak gri bir renk verilmişti. Bu renkle boyadıktan sonra ortaya çıkan görüntü cidden hoşuma gitti. Uzay araçlarına bu rengin çok yakışacağını düşünüyorum.


Son olarak pembe bir renk vardı kutunun içinde. Bu renkle de ateş etmeye yarayan silah kısımlarını boyadım. Bu renk cidden çok güzelmiş. Sivil araçlarda da kullanılabileceğini düşünüyorum.


Boyama işlemi bitince uzay aracını parlak vernikle vernikledim. Kurumasını bekledikten sonra yıkama aşamasına geçtim.


Elimde olan siyah renkli Humbrol yıkama solüsyonuyla aracın yıkamasını yaptım. Yıkama solüsyonunu bol kulladım ve tüm aracı siyah renkle kapladım.


Yıkama solüsyonunun kurumasını beklemeden terebentin ve fırça yardımıyla fazla kısımları kuytu bölümlere doğru ilerlettim. Bu şekilde araç daha hacimli bir görüntü kazandı.


Yıkama solüsyonu tamamen kuruyunca tekrardan parlak vernikle vernikledim. Uzay aracı olacağından parlak kalması daha uygun olur diye düşündüm. Bu konuda hatalı mıyım bilemiyorum. 


Sonuçta uzay gibi toz veya dış etken olmayan bir ortamda kullanıldığından araca her hangi bir eskitme yapmadım. Belki vurulma izleri yapsam olabilirdi. Bunun yanında itici olan kısımlara da belki is yapılabilirdi ama ben tercih etmedim.


Sonuç olarak bu aracı da bitirdim. Aslında farklı bir tür araç yapmak benim açımdan iyi oldu. Sonucunda güzel olduğunu düşünüyorum. Arada dinlenmek isterseniz bu aracı yapmayı tercih edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder