21 Kasım 2022

Tiger I Ausf. E I Revell I 1/72


35 ölçek E10 bittikten sonra tekrardan 72 ölçeğe döndüm. Yine doğum günümde hediye gelen Tiger I tankını yapmaya karar verdim. Genelde bu tankın modelleri için bitmez derler. Ama ben bu sefer bitirmeye kararlıydım. Plastik parçaların birleştirilmesiyle modelin yapımına başladım.


Model her Revell kitinde olduğu gibi birleştirme aşamasında bana sorun çıkartmadı. Modeli kutudan çıktığı şekilde bitirdim. Ama sonrasında modele hareket katsın diye Enes Çaldır'dan öğrendiğim bir tekniği uygulayarak namluya bez parçası eklemesi yaptım.


Birleştirme aşaması tamamlandığında tankı Tamiya 87042 Surface Primer L-Gray ürününü kullanarak gri renkte astarladım. Ben istisnalar dışında gri renkte astar kullanmayı tercih ediyorum. Astar için siyah renk kullandığımda son aşamaya ulaştığımda tank çok koyu tonda oluyor. Beyaz astar kullandığımdaysa maketin tam olarak üstünü kaplamak beyaz rengin pigment yapısından ötürü zor oluyor. Tüm bu nedenlerden ötürü gri renk benim için en iyi seçim olarak gözüküyor.


Gri renk astar kuruduktan sonra yapım aşamasında gözüme çarpan hataları düzelttim. Sonrasında internetten biraz araştırarak tankın Alman sarısı (dunkelgelb) renginde boyanması gerektiğini öğrendim. Alman sarısı renginde boyanan tanklar sonradan renk modüle edildiğinde çok doğal gözüküyorlar.


Tankı boyarken Mission Models ürünlerini kullanmayı tercih ettim. Tankı boyamadan önce gri astar üzerine Mission Models MMS-014 RAL 7021 Panzer Grey ürününü kullanarak panzer grisi renginde ön gölgeleme yaptım. Sonrasında modelin tamamını Mission Models MMP-011 Dunkelgelb RAL 7028 ürününü kullanarak Alman sarısı renginde boyadım. Son olarak sarı rengi Mission Models MMP-001 White ürününden beyaz boya ekleyerek modüle ettim ve çıkıntı kısımlarda bu boyayı kullandım.


Modelin ana renginin boyaması sonrasında detaylara geçtim. Tankın paletlerini Vallejo Air 71080 Rust boyasını kullanarak pas renginde boyadım. Modelin üzerinde yer alan çeki demirlerini, taret kenarlarında yer alan palet baklalarını ve egzoz parçalarını da aynı renkte boyadım. Paletlerin yere temas eden kısımlarına Vallejo Model Air 71065 Steel boyasını kullanarak kuru fırçalama yaptım.


Tankın üzerindeki makineli tüfekler ve alet-edevatın metal kısımlarını Revell Aqua Color 36109 Anthracite renginde boyadım ve sonrasında aletlerin üzerine Vallejo Model Air 71065 Steel renginde kuru fırçalama yaptım. Son olarak tankın üzerinde yer alan aletlerin tahta kısımlarını Revell Aqua Color 36314 Beige renginde boyadım ve bu kısımların üzerine Vallejo Model Air 71132 Aged White boyasıyla kuru fırçalama yaptım.


Bu aşamada model aşırı derecede monoton olduğundan daha önceden bahsettiğim brandayı araca ekledim. Aslında tarihi olarak ne kadar gerçekçidir bilmiyorum. Ben sadece modelin monotonluğunu bir nebze olsun bozmak istedim. Düz peçeteden bir parça kesip beyaz tutkal-su karışımına batırdım. Daha sonra ıslanmış peçeteyi namluya sardım ve kurumasını bekledim.


Kuruyan brandayı Vallejo Panzer Aces 70314 Canvas ürününü kullanarak boyadım. Sonrasında yine Vallejo Model Air 71132 Aged White ürününü kullanarak açık tonda kuru fırçalama yaparak boyama aşamasını tamamen bitirdim. Boya tamamen kuruduğunda modeli Vallejo 26517 Gloss Acrylic Varnish ürününü kullanarak parlak vernikledim.


Araç çok fazla dekale sahip değildi. Kutudan çıkanları Tamiya 87102 Mark Fit solüsyonu yardımıyla yerlerine yerleştirdim. Sonrasında tekrardan Vallejo 26517 Gloss Acrylic Varnish kullanarak aracı vernikledim. Vernik kuruduktan sonra çok ince bir zımpara kullanarak dekalleri yıprattım. Bu aşamada çok dikkat etmek gerekiyor. Yoksa zımpara dekali yerinden tamamen kazıyabiliyor.


Dekalleri yerleştirip vernikledikten sonra yağlı boya kullanarak filtre aşamasına geçtim. Yağlı boya olarak Winsor&Newton marka boyaları kullandım. Modele ilk sırada Winton Titanium White boyasını kullarak beyaz filtre yaptım. İkinci sırada Winton Chrome Yellow Hue ürününü kullanarak sarı renkte filtre uyguladım. Bunu takiben de Winton Burnt Sienna boyasını kullanarak bu aşamayı bitirdim. 


Filtre aşamasından sonra Humbrol AV0201 Black Enamel Wash ürününükullanarak modele siyah renkte noktasal yıkama yaptım. Yıkama sonrasında fazlalık kısımları terebentin batırılmış fırçayla aldım. Noktasal yıkama sonrasında modelin üzerindeki alet ve halatlara Tamiya Panel Line Accent Color 87140 Dark Brown ürününü kullanarak koyu kahverengi yıkama yaptım. Yine fazlalıkları terebentine batırılmış fırça yardımıyla aldım.


Tankın pas rengi boyadığım paletlerini AK Interactive AK083 Enamel Track Wash ürünü kullanarak yıkadım. Bu ürünleri kullanarak elde ettiğim görünüm aslında yağlı boya kullanarak da oluşturulabilir. Ama ben elimde olan ürünü kullanmayı tercih ettim.


Eskitme öncesinde tankı yaptığım işlemleri korumak amacıyla vernikledim ve bu amaçla Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish kullandım. Mat vernik oluşturduğu pürtüklü yapıyla eskitmede kullandığımız ürünlerin modele tutunmasını kolaylaştırıyor. Bu nedenle bence özellikle kullanılması gereken bir ürün.


Eskitme aşamasına paletler ve gövde yan yüzeyinden başladım. Bu bölgelere pigment olarak Vallejo 73121 Desert Dust ürününü terebentinle karıştırarak uyguladım. Öncelikle tekerleklere ve yan yüzeylere pigmenti gelişigüzel sürdüm. Sonrasında terebentinle ıslatılmış bir fırça kullanarak pigmentleri sabitledim.


Modelin paletlerini aynı ürünleri kullanarak pigmentledikten sonra tekerlekler, yan yüzeyler ve paletlere AK Interactive AK4062 Light Dust Deposit solüsyonunu kullanarak yıkama yaptım. Aynı uygulamaları tankın yere bakan ön ve arka yüzeyinde de tekrar ettim.


Modelin gövdesinde ve taretinde yer alan palet baklaları ve çeki halatını Ammo Mig Jimenez A.MIG-1004 Enamel Light Rust Wash ürününü çok fazla incelterek yıkadım. Tamamının paslı bir görüntü almasını istedim. Tankın üst yüzeylerini Vallejo 73119 European Earth Pigment ürününü çok az miktarda fırçaya alarak tozlandırdım. Tozların bir yere birikmesini istemediğimden bu uygulamayı çok hafif yaptım.


Son olarak modele metalik görünüm vermek için kurşun kalem kullanarak tankın köşe kısımlarını çizdim ve tüm yüzeyinin üzerinden de grafiti kalemini sürterek geçtim. Tankı çok kalın eskitme yapmadan bitirdim. Son dönemde modelleri tam anlamıyla eskitmeden tamamlıyorum. Aslında çok daha iyi bitiriş sağlamam lazım. Ama bir süre sonra işlemler benim için sıkıcı bir hal alıyor. Bu sorunu çözmem gerekiyor.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder