17 Kasım 2022

Entwicklungsfahrzeug E10 I Trumpeter I 1/35


Aslında 35 ölçek model yapmayı çok tercih etmiyor. Bunun nedeni bir modele ayıracak yeterli zamanı bulamıyor olmam. Sahip olduğu az zamanda daha hızlı bitirebildiğim 72 ölçek modeller yapmayı daha çok tercih ediyorum. Ama bu kuralı bozdum ve doğum günümde eşimin hediye ettiği E10 modelini yapmaya karar verdim. Aslında yapım aşaması güzel başladı ama sonucu yine beni tatmin etmedi.


Aslında bu araç seri üretime geçmemiş bir prototip ve Almanlar bu araçta havalı süspansiyon kullanmayı planlamışlar. Bu nedenle aracın çizimlerinde paletler iki ayrı pozisyonda gözüküyor. Ben modifiye Honda gibi duran pozisyonda yapmaya karar verdim modeli.


Modelin birleştirme aşaması klasik Trumpeter kitlerinde olduğu gibi hiç sorun çıkartmadı. Detayların tamamı ayrı verilmiş. Bu kit açısından pozitif bir durum. Mantlet üzerinde de çok güzel bir döküm dokusu mevcuttu. Paketin içinden güzel metal parçalar da çıktılar. Ben çoğunu kullanmayı tercih etmedim.


Birleştirme aşaması bittikten sonra aracı Tamiya 87042 Surface Primer Spray L Gray ürününü kullanarak gri renkte astarladım. Astar kullanmayı çoğu modelci tercih etmiyor. Ama ben boyama öncesinde hatalarımı ortaya çıkarttığından astar kullanmaktan memnunum. Kutu gibi bir araç olduğundan birleştirme esnasında çok fazla hata da oluşmamıştı. Astar kuruduktan sonra boyama aşamasına geçtim.


Bu tank yapım kılavuzunda klasik Alman üç renkli kamuflajıyla verilmişti. Kamuflaj yapmak benim için en zor uygulamalardan bir tanesi ve bu tankı tek renk boyamak mümkün değil. Kamuflaj için öncelikle sarı rengi boyamaya karar verdim. Bu amaçla Vallejo Model Air 71025 Dunkelgelb RAL 7028  boyasını kullandım. 


Kamuflajın yeşil rengi için Vallejo Model Color 70968 Flat Green boyasını tercih ettim. Rengi modüle etmek için Vallejo Model Color 70951 White boyasından bir miktar beyaz alarak yeşil renge karıştırdım ve daha önceden boyadığım alanların üzerine bir miktar püskürttüm.


Kahverengi kısımların bir miktar mora çalmasını istiyordum. Bu amaçla Vallejo Model Air 71402 UK BSC-49 Light Purple Brown boyasını kullanmaya karar verdim. Kahverengi boyayı yaptıktan sonra aynı boyaya Vallejo Model Air 71027 Light Brown boyasından bir miktar açık kahverengi karıştırdım. Bu karışımları kamuflajın kahverengi kısımlarını modüle etmeye çalıştım.


Kamuflajı bitirdikten sonra modele biraz hareket katması için namluyu Vallejo Model Air 71052 Anthracite Grey boyasıyla antrasit renge boyadım. Paletleri boyamak için Vallejo Model Air 71080 Rust boyasını kullanmayı tercih ettim. Aynı boyayla makineli tüfeğin koruma zırhını ve egzozları da boyadım.


Her zaman olduğu gibi tankın üzerinde yer alan alet edevatın tahta kısımlarını Vallejo Model Color 70917 Beige renginde boyadım. Metalik kısımlarda ise Vallejo Model Air 71052 Anthracite Grey boyasıyla boyayıp üzerine Vallejo Model Air 71062 Aluminium boyasıyla kuru fırçalama yaptım. Yine aynı alüminyum renginde paletlerin üzerine de kuru fırçalama yaptım.


Aracın üzerinde herhangi bir dekal kullanmadığım için modeli boyama bittiğinde direk olarak saten vernikledim. Bu amaçla Vallejo 70522 Acrylic Resin Satin Varnish ürününü kullandım. Aslında parlak vernik sonraki aşamaları daha çok kolaylaştırıyor. Ama modeli bir kez parlak vernikledikten sonra bir daha o parlaklığı kıramadığımdan ben saten kullanmayı tercih ediyorum.


Yağlı boya aşaması öncesinde model kamuflaj sayesinde monotonluktan uzak olsa da renkler koyu kalmıştım. Bu amaçla araca Winsor&Newton yağlı boyalarını kullanarak beyaz, sarı ve mavi renkte filtre uygulaması yaptım. Sonrasında aracının genelinin üstüne beyaz ve sarı noktalar yaparak terebentin yardımıyla bu renkleri yaydım. Bu şekilde aracın renginin bir miktar açılmasını hedefledim.


Yağlı boya işlemleri tamamen kuruduktan sonra aracı bu sefer Vallejo 26518 Acrylic Matt Varnish ürününü kullanarak mat vernikledim. Mat vernik aracın üzerine yaptığımız tüm uygulamaları hem koruma altına alıyor hem de eskitme aşaması için bize pürtüklü bir yüzey sağlıyor. Modelin üzerindeki boyanın renkleri de mat vernik sonrasında belirginleşip göze güzel gelmeye başlıyor. Mat vernik kullanmak bu yüzden önemli.


Bu araçlar hiç üretilip hizmete girmediği için yapılacak eskitmenin düzeyi de bize kalmış. Ben genelde kalın eskitme tercih etmiyorum. Bu yüzden aracın üzerinde sadece pigmentleri kullanarak hafif bir eskitme yapmaya karar verdim. Aslında makineli tüfek korumalarını ağır paslandırmıştım. Bu biraz tezat oluşturdu. 


Tankın düz yüzeylerine ve paletlerin üzerine AK Interactive AK4062 Light Dust Deposite ürününü terebentinle karıştırarak yıkama yaptım. Egzoz ve namlu gibi is biriken bölgelere Humbrol AV0014 Weathering Powder Smoke pigmentiyla siyah is rengi efekt vermeye çalıştım. Araç üzerine akıntı yapmadım.


Tankın aşınabilecek yüzeylerine süngerle AK Interactive AK711 Chipping Color solüsyonunu dokundurarak eskimiş bir görüntü vermeye çalıştım. Araca metalik görünüm kazandırmak için köşe kısımlara kurşun kalem ucu sürttüm. Sonrasında tüm yüzeylere grafiti kalemi sürterek bu metalik görünümü çeşitlendirmeye ve doğallaştırmaya çalıştım. Bu uygulamayla beraber modeli bitirdim ve vitrine kaldırdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder