21 Ekim 2022

German V1 Missile Launcher with E-100 body | Modelcollect | 1/72


Bana Erhan Atalay tarafından hediye edilen bir kiti içinde E-100 gövdesi bulunduğu için yapayım dedim. E-100 en sevdiğim tanklardan bir tanesi. Daha sonra farklı kitlerini de yapmayı planlıyorum. Biraz da fikir versin diye bu kite başladım.


Kitin içerisinden etched parçalar da çıktı. Zaten Modelcollect kalitesi belli olan bir üretici firma. Plastik parçaların birleştirilmesinde sıkıntı yaşamadım. Tankın gövdesini yan korumalar olmadan birleştirmek istedim. Bu haliyle bana daha güzel geliyor model.


Tankı boyamadan önce Mission Models MMS-003 Grey Primer astarını kullanarak astarladım. Mission Models boyalarının ana sıkıntısı bir türlü plastiğe yapışmaması. Bunu engellemek için astar kullanmayı tercih ettim.


Astar kuruduktan sonra Mission Models MMS-014 RAL 7021 Panzer Grey boyasını kullanarak tankın tamamını boyadım. Tankın gri kısımlarını modüle etmek için Mission Models MMS-061 FS35189 US Blue Grey boyasını kullandım. Boya kuruduktan sonra gri kısımları maskeledim.


Gri kısımları maskeledikten sonra Mission Models MMP-001 White boyasını kullandım. Boya kuruduktan sonra maske bantlarını çıkardım ve acı gerçeklerle karşılaştım. Astara rağmen boya plastiğe yapışmamıştı ve bantları kaldırınca bir çok yerden boya kalktı. Bu sefer beyaz kısımları maskeledim ve grileri tekrar boyadım. Bu sefer de beyaz kısımlar kalktı. Ben de kalkan yerleri elle boyamak zorunda kaldım.


Gövdenin ana boyası bitince detayları boyadım. Tank üzerinde fazla ekstra alet edevat yoktu. Paletleri Vallejo Air 71080 Rust boyasını kullanarak boyadım. Vallejo Air 71065 Steel boyasını kullanarak paletlere kuru fırçalama yaptım. Gövdenin yanlarında bulunan koruma yuvalarını da aynı renkte boyadım.


Gövdenin boyaması bitince üzerinde yer alan füzeyi boyamaya geçtim. Füzenin alt kısmında Mission Models MMS-061 FS35189 US Blue Grey boyasını kullandım. Üst kısımda Mr.Hobby Aqueus Hobby Color H048 Field Gray (2) boyasını kullandım. Bu renk griden çok yeşile daha yakın. 


Boyama işlemi bittikten sonra modeli Vallejo 70522 Satin Varnish ürününü kullanarak vernikledim. Vernik kuruduktan sonra kendi bulduğum dekalleri araca uyguladım. Dekaller sonrası bir kez daha verniklediğim araca Winsor&Newton ürünlerini kullanarak gri, beyaz ve mavi renklerde filtre uyguladım. 


Modele genel yıkama yapmadım sadece noktasal yıkama uyguladım. Bu işlem için Humbrol AV0201 Black Enamel Wash ürününü kullandım. Füzeye hiç yıkama yapmadım ve Tamiya 87131 Panel Line Accent Color Black ürününü kullanarak üzerindeki olukları belirginleştirmeye çalıştım.


Yıkama işlemi bittikten sonra aracı eskitmeye hazırlamak için bir kez daha vernikledim. Gövde kısmında Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish kullandım. Eskitme işleminde mat verniğin pürüzlü yüzeyi pigmentleri daha çabuk yapışmasını sağlıyor. 


Füzenin verniklenmesi için Vallejo 26517 Gloss Acrylic Varnish ürününü kullandım. Füzeler çok kullanılmadığı ve üretilip direk fırlatıldığından fazla eskimez diye düşündüm. Bu nedenle parlak vernik tercih ettim.


Eskitmeye her zaman olduğu gibi aşağıdan başladım. Paletleri ve tekerlekleri AK Interactive AK042 European Earth Pigment ve AMMO by Mig Jimenez AMIG0037 Dark Earth pigmentlerini kullanarak bir miktar tozlu görünüme getirdim. Aynı pigmentlerle tankın ön ve arka kısmını da tozlandırdım.


Arkada yer alan iki tane egzozu boyamadığımı fark ettim ve boyamadan pigmentlerle eskitmeye karar verdim. Bu işlem için Vallejo Pigments Art.73194 Rust&Corrosion Set ürünlerini kullandım. Altında gri renk olup koyu pas tonu olmayınca doğal durmadı açıkçası. Bu modeldeki en önemli hatam bu durum oldu.


Füzeyi eskitmedim ama üzerinde Winsor&Newton titanyum beyazı yağlı boya kullanarak rengini iyice soldurmayı denedim. Bazı yerlerde çok doğal dursa da yer yer sırıttı bu yaptığım uygulama. 


Füze rampası önünde bulunan korumaya Winsor&Newton Burnt Sienna boyasını kullanarak akıntılar yaptım. O kısımda çok fazla dekal kalabalığı yaptığımdan istediğim doğallığı bulamadım açıkçası.


Son olarak aracın köşe kısımlarını kurşun kalem kullanarak çizdim. Gövde üzerinde bulunan çıkıntılara da grafiti kalemi sürterek metalik görünüm vermeye çalıştım. Bu haliyle modeli bitirmeye karar verdim.


Daha önce karşılaşmadığım ilginç bir aracın modelini yapmak benim açımdan zevkli oldu. Bu modelle beraber ilk defa havada uçan bir aletin de modelini yapmış oldum. Modeli vitrine kaldırdım ve yeni bir model seçmek için stoğa bakmaya başladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder