16 Ekim 2022

Jagdpanther | Italeri | 1/35


İnternette Levent İnceayan tarafından çok ucuza satıldığını görünce aldığım bir kit aslında Italeri'nin 1/35 boyutundaki Jagdpanther kiti. Bir süredir bu boyutta bir maket yapmadığımdan Jagdpanther'i hemen tezgaha aldım. Oldukça eski bir kalıp olduğundan detay miktarı da bir hayli azdı. Kiti hemen toplamaya başladım.


Öncelikle paletleri yerine oturtmam gerekti. Vinyl denilen malzemeden yapılı olan paletlere eğim vermek için toplu iğne kullanmak durumunda kaldım. Buna rağmen sağ tarafı tam oturtamamışım sanırım.


Kit orta derecede detaylara sahipti. Yan taraflara asılı olan aletlerin gövdeye yapışık verilmemesi iyi bir özellik. Her iki yan tarafta yer alan yedek palet baklaları vinyl benzeri çok yumuşak bir plastik yapılıydı ve benim için ileri aşamalarda boyaması çok zor oldu bu baklaların.


Jagdpanther tankını daha güzel gösterdiğine inandığım için tankın önünde yer alan çamurlukları keserek yerinden çıkarttım. Tank üzerinde başka bir modifikasyon yapmaya ihtiyaç duymadım.


Tankın boyasını klasik Alman sarısı yapmaya karar verdim. Üzerine bir kamuflaj atmadan tek renk olmasını istedim. Aslında biraz da kolaya kaçmış oldum. Ama tek renk modelleri biraz daha iyi yaptığıma inandığımdan bu tercihi yaptım. 


Tankın boyasını yaparken AK Interactive AK552 German Dunkelgelb Modulation Set boyalarını kullandım. Boyamayı setin kapağında anlatıldığı şekilde yapmaya çalıştım. Sağ yan yüzeyde modülasyonu pek iyi becerememişim sanırım. 


Tankın ana boyaması bitince sırayla üzerinde yer alan detayları boyamaya başladım. Paletler en çok yer kaplayan parçalar olduğundan onları boyayarak başladım işe. Tankın paletlerini Vallejo Air 71080 Rust renginde boyadım. Boya kuruduktan sonra paletlerin uç kısımlarını ve yere temas eden kısımlarını Vallejo Air 71065 Steel boyasıyla kuru fırçalama yaptım. 


Tankın tekerleklerinin kauçuk kısımlarını Vallejo Air 71315 Tyre Black renginde boyadım. Öndeki tekerleğin dişlilerine Vallejo Air 71065 Steel renginde kuru fırçalama yaptım. Yine aynı renkte paletlerin içeriden tekerleklere temas eden kısımlarına da kuru fırçalama yaptım.


Tankın tekerleklerinden içeride kalanlarının üzerinde kauçuk yoktu. Bu tekerleklerin paletlere temas eden kısımlarını yine Vallejo Air 71065 Steel renginde boyadım. Aslında bu renk bazı tecrübeli modelcileri rahatsız etti. Ama onlar da referansları görünce bana hak verdiler.


Yanlarda yer alan palet baklalarını paletleri de boyadığım Vallejo Air 71080 Rust renginde boyadım. Yine yanlarda yer alan aletlerin metalik kısımlarını Vallejo Air 71315 Tyre Black kullanarak boyadım. Üzerlerinde yine Vallejo Air 71065 Steel renginde kuru fırçalama yaptım.


Tankın yanında ve arkasında yer alan yangın söndürme tüplerini Vallejo Model Color 70957 Flat Red boyasını kullanarak renklendirdim. Savaş esnasında bu tür bir rengi Almanların kullanmayacağına eminim ama yine de kontrast katsın istedim.


Tank üzerindeki aletlerin tahta kısımlarını önce Revell Aqua Color 36314 Beige renginde boyadım. Sonrasında Vallejo Model Color 70828 Woodgrain rengini tahta dokusu vermesi için üzerinden uyguladım. Aslında bu aletler için doğal gösteren bir uygulama değil ama geniş alanları olan tek renk bir tankta kontrast oluşturan her uygulamayı yapmak lazım. 


Tankın üzerinde yer alan alet edevatın boyaması tamamlanınca tamamen kurumasını bekledim ve vernikleme aşamasını geçtim. Tankı verniklemek için Vallejo 70822 Satin Varnish kullandım. Parlak vernik kullanınca aracı daha sonraki aşamalarda matlaştıramadığımdan saten vernik kullanmayı tercih ediyorum.


Tankın verniği kuruduktan sonra öncelikle dekalleri yerlerine yerleştirdim. Dekalleri yerlerine tamamen oturması için Tamiya Mark Fit solüsyonu kullanarak yerlerine oturttum. Tamiya dekalleri çok kalınlar ve dekal solüsyonları kalın dekalleri yumuşatmak için idealler. Dekaller kuruduktan sonra tekrardan vernikledim ve filtre aşamasına geçtim.


Tankın verniği kuruduktan sonra öncelikle yağlı boya kullanarak filtre uyguladım. Filtre için öncelikle Winsor&Newton marka yağlı boyaları kullanarak Titanium White beyaz filtre yaptım.


Beyaz filtre sonrasında yine Winsor&Newton marka yağlı boyaları kullanarak burnt sienna ve chrome yellow hue renklerinde filtre yaptım. Önceden Terlans marka kokusuz terebentin kullanırken artık Cadence marka olan terebentini tercih ediyorum. Terlans kokusuz terebentin Vallejo vernikleriyle etkileşime girip yerinden söküyor.


Filtre işleminde Cadence marka terebentin kullanmam sayesinde filtre hızlıca kurudu ve yağlı boyayla eskitme işlemine başladım. Renk tek başına monoton olduğundan yağlı boya aşaması bu tank açısından en önemli aşamaydı.


Öncelikle Winsor&Newton marka yağlı boyaları kullanarak burnt sienna, titanium white ve chrome yellow hue renklerini tankın üzerine dokundurdum. Bazı yerlerde Winsor&Newton Sap Green ve Prussian Blue renklerini de ekledim.


Eğimli yüzeylere boyalardan noktalar koyup terebentinle ıslatılmış düz fırçayla aşağı doğru çektirerek yağlı boya eskitme işlemini uyguladım. Aslında bu aşamayı daha fazla yedirmem daha doğru olurmuş. Bir de sarı rengi çok az kullanmak lazım. Çünkü çok baskın bir renk veriyor bitişte.


Düz yüzeylere de aynı şekilde noktalar koyup bu sefer terebentinle ıslatılmış yuvarlak uçlu fırçayla yuvarlama hareketleri yaparak renkleri birbirine karıştırdım. Nedense bu konuda oldukça başarısızım. Yağlı boyayı tamamen öldürmediğimden renkler çok belirgin kaldı ve göze özensiz gözüktü.


Yağlı boya kullanarak eskitme işlemi sonrasında tankın noktasal yıkama işlemine başladım. Bu amaçla terebentinle sulandırılmış Winsor&Newton Lamo Black boyasını kullandım. Tankın kuytu kısımlarına ve zırh birleşim yerlerine boya terebentin karışımını uyguladım. Bu sayede tank da hacim kazanmış oldu. Tank sarı tonlu olduğundan ikincil olarak Tamiya Panel Line Accent Color Dark Brown ürününü kullanarak bir defa daha noktasal yıkama yaptım. 


Tankın paletlerini AK Interactive AK083 Enamel Track Wash ürününü kullanarak yıkadım. Bu sayede monotonluk kırılmış oldu. Biraz da tankı aşırı pastel rengi olmaktan kurtarmak istedim bu uygulamayla. Yıkama işlemleri bitince tankı kurumaya bıraktım.


Tankın kurumasından sonra Vallejo 70822 Satin Varnish kullanarak bir kez daha vernikleme yaptım. Modellerin saten duruşu hoşuma gittiği için bu yarı mat verniği tercih ediyorum genelde. Ama öncesinde parlak vernik kullanılırsa pek kıramıyor o parlaklığı.


Vernik kuruduktan sonra doğallaştırma işlemlerine başladım. Öncelikle paletleri ve tekerlekleri Ammo by Mig Jimenez AMIG3004 Europe Earth ürününü kullanarak tozlandırdım. Fazlalıkları terebentinle sildim ve kalanlarında yerine sabitlenmesini sağladım. Tankın geniş yüzeylerine de aynı pigmentten sürerek fırçayla fazlalıkları almaya çalıştım.


Tankın tozlu görünümünü artırmak amacıyla modeli AK Interactive AK4062 Light Dust Deposit ürününü kullanarak yıkadım. Bu ürün sayesinde tankın üzerinde yer alan yüzeylerde toz birikimi efektini sağlamış oldum. 


Tankın üzerinde yer alan aletleri Ammo Mig Jimenez A.MIG-1004 Enamel Light Rust Wash ürününü kullanarak yıkadım. Aşırı paslı bir görünüm oluştuğundan sonrasında terebentin kullanarak fazlalıkları modelin üzerinden aldım.


Son aşama olarak tankın kıyı köşe kısımlarını kurşun kalem ve grafiti kalemi kullanarak çizerek parlattım. Bu uygulama sayesinde modelin metalik hissi çok fazla artıyor ve plastik olmaktan uzaklaşıyor.


Tüm işlemler bittikten sonra modeli tamamladım ve dolaba kaldırdım. Aslında çok monoton ve pastel bir tank oldu. Geniş yüzeyleri daha iyi hareketlendirmem gerekirdi. Tankı vitrine kaldırdım ve yeni yapacağım modele karar vermek için stoğuma yöneldim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder