22 Ekim 2022

AMX 30B I Meng I 1/35


Şu ana kadar hiç Meng kitinden bir model yapmamıştım. İnternette ucuza bulunca bir tane AMX-30B kiti aldım. Beni bu kit hakkında uyarmışlardı zaten. Ama dinlemedim ve dersimi aldım. 


Kitin birleştirme aşamaları cidden güzel başlamıştı. sadece gövdede birleşim yerlerinde boşluklar vardı. Tüm gövde bitip de sıra paletlere gelince iş çığırından çıktı. Paletler hareket etmek üzere tasarlanmıştı ama bağlantı yerleri o kadar inceydi ki birbirlerine yapıştırıp şekil vermem gerekti. O halde bile belki de bin defa koptular.


Tankın birleştirme aşamasını delirmeden bitirince boyamaya geçtim. Bu tankın Şili ordusunda kullanılan bir tank olmasını istediğimden buna uygun dekaller de satın aldım. Renk olarak nasıl boyayacağıma karar vermeden önce tankı Tamiya Gray Surface Primer kullanarak astarladım. Modele ön gölgeleme yapmadım ama yapsam iyi olabilirmiş.


Tankın boyama aşamasında öncelikle Şili ordusunda kullanılan renklere uygun boyaları tespit etmeye çalıştım. Bu amaçla tankı öncelikle Vallejo Model Air 71288 Uk BSC 64 Portland Stone boyasını kullanarak boyadım.  


İlk kat boya kuruduktan sonra tankın ikinci rengi olarak seçtiğim Vallejo Model Air 71009 Eau de Nil "Duck Egg Green" boyasını uygulamam gerekiyordu. Daha önce hep serbest el kamuflaj yapmıştım. Bu sefer hatlar belli olsun istedim. Ben de kamuflaj geçişlerini Uhu Patafix ürününü kullanarak ayırmayı denedim. Ama bej kısımların üstünü örtmediğimden yeşil boya bej kısımların üstüne doğru sprey etkisi yaptı.


Tankın son kamuflaj rengi olarak Revell Aqua Color 36302 Satin Black boyasını fırçayla uyguladım. Aslında daha saten bir renk beklerken Vallejo boyalara göre biraz daha parlak kaldı. Tankın genel boyaması bitince detayları boyamaya geçtim.


Tankın egzoslarını öncelikle Vallejo Model Air 71080 Rust boyasını kullanarak pas renginde boyadım. Daha sonra egzos üzerine süngerle sırasıyla Vallejo Model Air 71129 Light Rust ve Vallejo Model Air 71130 Orange Rust boyalarını uygulayarak rengi modüle etmeye çalıştım.


Detayları boyamaya paletlerle devam ettim. Paletler için Vallejo Air 71315 Tyre Black rengini kullandım. Aynı rengi kullanarak tekerleklerin kauçuk kısımlarını da boyadım. Paletlerin metal kısımları ve tekerleklere temas eden kısımlarına Vallejo Air 71065 Steel boyasını kullanarak kuru fırçalama yaptım.


Tankın üzerinde yer alan aletlerin tahta kısımlarını Vallejo Panzer Aces 70310 Old Wood renginde boyadım. Tahta kısımların gerçekçi gözükmesi için Tamiya Panel Liner Accent Color 87132 Brown solüsyonuyla yıkama yaptım. Metal kısımları öncelikle Vallejo Air 71315 Tyre Black rengiyle boyayıp üzerine Vallejo Air 71065 Steel renginde kuru fırçalama yaptım. Tankın üzerinde yer alan çeki demiri, ek palet baklaları, makineli tüfek gibi parçalara da aynı işlemleri uyguladım. 


Tankın periskoplarını boyamak için Vallejo Panzer Aces 70309 Periscopes boyasını kullandım. Renk güzel olsa da biraz daha cam hissi versem daha iyi olabilirmiş. Arkada yer alan sinyal lambalarını da Vallejo Model Color 70957 Flat Red renginde boyayarak tüm boyama işlemlerini bitirdim. 


Boyama bittikten sonra tüm tankı Vallejo 70522 Satin Varnish kullanarak vernikledim. Tankta dekal olarak Star Decals 35-C 1016 AMX 30 B/B2 dekallerinin Şili Ordusu için basılanlarını kullandım. Dekalleri kuruyana kadar Tamiya 87102 Mark Fit solüsyonu kullanarak yumuşatmaya çalıştım. Dekaller kuruduktan sonra bir kez daha saten vernik kullanarak vernikledim.


Tankın verniği kuruduktan sonra filtre ve yağlı boyayla modülasyon aşamasına geçtim. Yağlı boya olarak Windsor&Newton marka boyaları kullanıyorum. Filtre için Winton Titanium White, Winton Chrome Yellow Hue ve Winton Burnt Sienna boyalarını kullandım. Daha sonra Winton Sap Green ve Winton Chrome Yellow Hue boyalarını kullanarak rengi modüle etmeye çalıştım. Bu aşamada çok özensiz davranmışım ve yağlı boya tanka yedirilmediğinden boyayı öldürmek yerine ek katman gibi kalmışlar tankın üzerinde.


Tankın yağlı boyası kuruduktan sonra Humbrol AV0201 Black Enamel Wash solüsyonunu kullanarak noktasal yıkama yaptım. Bu yıkamayı biraz daha kuvvetli yapsam daha güzel bir görüntü elde edebilirmişim. Tank yine kahverengi tonlarda bir genel yıkama da istiyormuş. Resimlere baktıkça bunu anlıyorum.


Model tamamen kuruduktan sonra Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish kullanarak tankı mat vernikledim. Mat vernik pürüzlü bir yüzey oluşturup eskitme işleminde kullandığımız ürünlerin tanka yapışmasını kolaylaştırıyor. Modelin rengini de doğallaştırıyor mat vernik. Tek sıkıntı çok fazla kullanırsanız modeli oyuncağa benzetmesi.


Eskitme aşamasında öncelikle tank personelinin kullandığı bölgelere AK Interactive AK711 Chipping Color ürününü kullanarak süngerle eskitme yaptım. Genelde modern tanklar çok paslanmadığından sadece bu rengi kullanarak eskitme uyguladım. Tankın egzosuna Mig Jimenez A-MIG-1004 Enamel Light Rust Wash ürününü kullanarak yıkama yaptım.


Modelin yürüyen aksamının eskitmesinde öncelikle Vallejo 73121 Desert Dust, Vallejo 73119 Europe Earth pigmentlerini Cadence marka terebentinle karıştırarak kullandım. Bu pigmentlerin kurumasından sonra AK Interactive AK4062 Light Dust Deposite ürününü kullanarak yıkama yaptım. Son olarak pigmentleri terebentinle karıştırmadan direk olarak modele sürdüm. Eskitme çok başarılı olmadı açıkçası ama o dönemde paletler o kadar çok kırıldı ki artık sıkılmıştım modelden.


Tankın üzerinde yer alan motor ızgaralarına Humbrol AV0004 Weathering Powder Smoke ürününü kullanarak is lekeleri yaptım. Bu kısımlar gerçek tankta bu şekilde is rengi oluyor mu bilemiyorum açıkçası. Tankın namlu ucuna da aynı pigmentten uyguladım.


Son eskitme işlemi olarak tankın çıkıntı kısımlarına kurşun kalem ve grafiti kalemi kullanarak metalik görüntü vermeye çalıştım. Bu işlem tanka uyguladığım son eskitme işlemi oldu.


Tüm işlemler bitince tankı bir arkadaşıma hediye ettim. Aslında daha iyi bir model olabilirdi.. Ama paletler beni bir kere sinirlendirince ben de tank bitsin istedim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder