22 Kasım 2022

M113 A1 I Italeri I 1/72


Tiger I modeli tüm aşamalar tam olarak tamamlanmasa da bitti kabul edip vitrine kaldırdıktan sonra hediye olarak gelen M113 A1 modelini tezgaha aldım. Çok fazla miktarda üretilip kullanılan bu araçlardan İtalyan Ordusu tarafından kullanılan bir tane yapmaya karar verdim. Her zamanki gibi birleştirme aşamasıyla başladım.


Model farklı ülkeler için küçük farklılıklarla birleştirilebiliyor. Ben de hem öne eklenen ekstra parçalar hem de yan taraflarda etek korumaları olduğu için bir İtalyan aracı yapmaya karar verdim. Kit paletler dışında birleştirme aşamasında sorun yaratmadı. Paletler yan korumları ve arka çamurluğu eklerken bana çok fazla sorun çıkarttılar.


Yapım aşamasının bitişi sonrası modeli Tamiya 87042 Surface Primer L-Gray ürününü kullanarak gri renkte astarladım. Genel olarak astar rengini gri tercih ediyorum. Astar olarak siyah renk kullandığımda bitişe ulaştığımda model çok koyu tonda oluyor. Beyaz renk kullanıldığında ise maketin tam olarak üstünü kaplamak beyaz pigmentin yapısından ötürü zor oluyor. Bu sebeplerden dolayı gri renk benim için en iyi seçim olarak gözüküyor.


Gri renk olarak tercih ettiğim astarın kuruması sonrasında yapım aşamasında gözden kaçan hataları fark edip düzelttim. Bu model için kılavuzda İtalyan araçlarında olive drab rengin kullanılmasını önerdiğini gördüm. Yeşille kahverengi karışımı olan bu rengi modüle etmek oldukça zor olsa da yine de denemeye karar verdim. 


Modeli Vallejo ürünlerini kullanarak boyamaya karar verdim. İlk olarak modeli Vallejo Model Air 70887 US Olive Drab boyasını kullanarak tamamen boyadım. Sonrasında Vallejo Model Color 70951 White boyasıyla ana rengi karıştırarak açtım ve bu karışımla modelin rengini modüle etmeye çalıştım.


Aracın ana renginin boyaması bitince her zaman olduğu gibi detayları boyamaya başladım. Paletleri, makineli tüfeği, arkadaki çeki demirini ve öndeki küreğin metal kısmını Revell Aqua Color 36109 Anthracite renginde boyadım. Aracın arkasında yer alan yakıt bidonlarından bir tanesini de bu renkte boyadım. Diğerini ise Revell Aqua Color 36314 Beige renginde boyayarak monotonluğu kırmak istedim. 


Aracın yan korumalarının muşamba kısımlarını da Revell Aqua Color 36109 Anthracite renginde boyadım. Öndeki küreğin tahta kısmını Vallejo Model Air 71077 Wood renginde boyadım ve üzerine de Vallejo Model Air 71132 Aged White boyasıyla kuru fırçalama yaptım.. Aracın üzerinde yer alan aletlerin metalik kısımlarına Vallejo Model Air 71065 Steel renginde kuru fırçalama yaptım. Son olarak periskopları Vallejo Panzer Aces 70309 Periscopes boyasıyla boyayarak tüm boyamayı bitirdim.  


Modelin üzerindeki boyalar kuruduğunda aracı Vallejo 26517 Gloss Acrylic Varnish ürününü kullanarak parlak vernikledim. Araç için kutudan çıkan İtalyan Carabieneri dekallerini kullandım. Dekalleri Tamiya 87102 Mark Fit solüsyonu yardımıyla yerlerine yerleştirdim. Tamamen yerine yapıştıktan sonra dekallerin üzerinden 2000 zımparayla geçtim. Bazı yerlerde dikkatsizlikten baya bir zarar vermişim dekallere. Sonrasında tekrardan Vallejo 26517 Gloss Acrylic Varnish kullanarak dekallerin üzerini vernikledim.


Dekal aşaması tamamen bittikten sonra sonra yağlı boya kullanarak filtre aşamasına geçtim. Yağlı boya olarak her zaman olduğu gibi Winsor&Newton marka boyaları kullandım. Modele beyaz filtreyi Winton Titanium White boyasını kullanarak yaptım. İkinci sırada Winton Burnt Sienna ürününü kullandım.  Bunu takiben de Winton  Cobalt Blue Hue boyasını kullanarak mavi filtreyle bu aşamayı bitirdim.


Filtre aşamasından sonra aracın kurumasını bekledim. Bu modelde yıkamayı yağlı boya kullanarak yaptım. Öncelikle araç çok geniş düz yüzeylere sahipti. Bu yüzeylere beyaz renk yağlı boya dokundurdum ve terebentin yardımıyla boyayı tüm yüzeye yaydım. Yıkama için Winton Raw Umber boyasını kullandım. Noktasal yıkama yerine tüm modele yıkama yapmayı tercih ettim. Yıkama sonrasında fazlalık kısımları terebentin batırılmış fırçayla aldım. Bir sonraki aşamada modelin üzerindeki alet ve halatlara Tamiya Panel Line Accent Color 87140 Dark Brown ürününü kullanarak koyu kahverengi yıkama yaptım. Yine fazlalıkları terebentine batırılmış fırça yardımıyla aldım.


Eskitme aşamasına başlamadan önce modele yaptığım işlemleri korumak amacıyla mat vernikledim ve bu amaçla Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish kullandım. Mat vernik oluşturduğu pürtüklü yapıyla eskitmede kullandığımız ürünlerin modele tutunmasını kolaylaştırıyor. Bunun yanında  kullandığımız boyaların renklerinin de daha fazla doğallaşmasını sağlıyor.


Eskitme aşamasına paletlerle başladım. Öncelikle paletlere Vallejo 73121 Desert Dust pigmentini terebentinle karıştırarak uyguladım. Bu karışımı tekerleklere ve yan korumalara gelişigüzel sürdüm. Sonrasında terebentinle ıslatılmış bir fırça kullanarak pigmentleri sabitledim.


Modelin tüm yüzeylerini aynı ürünleri kullanarak pigmentledikten sonra tekerlekler, yan yüzeyler ve paletlere AK Interactive AK4062 Light Dust Deposit solüsyonunu kullanarak yıkama yaptım. Aracın yıpranabilecek kısımlarına AK Interactive AK711 Chipping Color boyasını kullanarak süngerle eskitme uyguladım. 


Modelin düz yan ve ön yüzeylerine hareket katmak için AK Interactive AK012 Streaking Grime ürününü kullanarak akıntılar yaptım. Aşırı simetrik olduğundan doğal durmak yerine göz yordular bu akıntılar. Aracın üst yüzeylerini Vallejo 73119 European Earth Pigment ürününü çok az miktarda fırçaya alarak tozlandırdım.

Bitiş aşamasında modele metalik görünüm vermek için kurşun kalem kullanarak köşe kısımları çizdim ve tüm yüzeylerin üzerinden de grafiti kalemini sürterek geçtim. Aracı bu haliyle bitirdim. Aslında araç beklediğimden güzel bitti. Sadece akıntılar beni pek mutlu etmedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder