02 Ekim 2022

Matilda I Airfix I 1/76


Mustafa Dombay'ın 1/72 Matilda maketini birleştirip çöpe attığını duyunca ondan maketi bana göndermesini istedim. Tamamen birleştirdiği tankı boyama öncesinde çöpe atmış. Tankın işçiliği çok iyiydi. Mustafa'yı tanıyan onun bu konuda nasıl bir akıl hastası olduğunu da bilir zaten. Bana sadece tankı boyamak kaldı.


Tankı öncelikle gri renkte astarladım. Gri astar üzerinden siyah renkle ön gölgeleme yaptım. Bu şekilde tek renk boyanan tankların monoton bir hal almasını engelleyebiliyoruz. 


Astar aşaması ve ön gölgelemeden sonra tankın üzerine ilk olarak koyu yeşil renkte boya attım. Tüm tankı koyu yeşil boyadım ve kuruması için bıraktım.


Koyu yeşil boya kuruduktan sonra duck egg green olarak isimlendirilen açık yeşil tonda boyayla tankı boyadım. İşlemlerden sonra renk koyulaşır diye tankı açık renkte boyamayı tercih ettim.


Ana rengi boyadıktan sonra detayları boyamaya geçtim. En zoru arada kalan boşluklardan paletleri boyamak oldu.


Tankın üzerinde yer alan palet parçalarını pas renginde boyadım. Tankta az miktarda alet edevat vardı. Bunları uygun renklerde boyadım.


Paletlerle işim bittikten son tankın üzerinde yer alan küreği boyadım. Metalik kısmı antrasit üzerine çelik rengi kuru fırçalama şeklinde boyadım. Tahta kısmını da Vallejo'nun renkleriyl boyadım.


Boyama aşaması tamamen bitince tankı yarı mat vernik kullanarak vernikledim. Daha önce bu konuda çok bilgi verdiğim için bu sefer uzatmamayı tercih ediyorum.


Vernik kuruduktan sonra elimde olan Polonya ordusu dekalleriyle tankın dekallerini yerine yerleştirdim. Mustafa bana dekal göndermediğinden elimde olanları kullanmak zorunda kaldım.


Dekaller tamamen kuruduktan sonra tankı tekrardan vernikleyerek dekalleri koruma altına aldım. Bu uygulama sayesinde dekaller iki vernik tabakası arasında kalıyor ve parlamıyorlar.


Parlak vernik kuruduktan sonra filtre aşamasına başladım. Tankın rengi çok açık olduğundan biraz koyulaşması için Winton marka yağlı boyalarla sırasıyla yeşil, gri ve burnt sienna renkleriyle filtre uyguladım.


Filtre sonrasında aynı renklere sarı ve mavi ekleyerek tankın üzerinde yağlı boyayla renk modülasyonu yaptım. Aslında istediğim kadar rengi koyulaştırmayı beceremedim. Önceden tanklarımda koyulaşma sorunu varken bu tankta renk açık kaldı.


Yağlı boya uygulaması bitince sıra tanka yıkama yapmaya geldi. Artık tankın tamamına yıkama yapmayı çok tercih etmesem de bu tanka Humbrol marka siyah renkle yıkama yaptım. Ama renk yine de koyulaşmadı.


Yıkama işlemi bitince Tamiya marka solüsyonları kullanarak tanka panel belirginleştirme uygulaması yaptım. Bu uygulama sonrası detaylar çok belirginleşiyor. Bu nedenle panel belirginleştirme yapmayı seviyorum.


Tankın boyamayla alakalı tüm işlemleri bitince son kez mat vernik kullanarak vernikleme yaptım. Mat vernik hem daha önce yaptığım uygulamaları koruma altına aldı hem de eskitme için gereken pürüzlü yüzeyi bana sağlamış oldu.


Eskitmeyi bu tankta çok hafif yapmaya karar verdim. Öncelikle gövdenin alt kısımlarına tozlandırma sıvılarıyla yıkama yaptım. Bu şekilde kuytu kısımlarda toz renginde birikim olsun istedim.


Sonrasında elimde olan pigmentleri tankın toza temas etmesi muhtemel yerlerine sürdüm. Bu haliyle tank az tozlu bir görünüm aldı. Son olarak tankın çıkıntı yüzeylerine kurşun kalem sürterek metalik görüntü vermeye çalıştım.


Mustafa'nın çöpe attığı modeli boyayıp tekrardan hayata döndürdüğüm için mutlu bir şekilde modeli vitrine kaldırdım. Bundan sonra bir süre 72 ölçeğe ara verip 35 ölçek modeller yapmayı planlıyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder