14 Eylül 2022

Panzer Kampfwagen I Ausf. A I S-Model I 1/72


Erhan abiden bir kutu dolusu kit gelince heyecanla açıp baktığımda 2 tane minik Panzer gördüm. Bunlardan bir tanesi bu minik Panzer 1 diğeriyse Panzer 2'ydi. Daha önce hiç S-Model kiti yapmadığımdan heyecanla ikisini beraber tezgaha aldım ve birleştirmeye başladım.


Kit çok minik ama içine etched parçalar koymuşlar. Bu parçalar da eklenince cidden çok güzel gözüküyor maket. Keşke namlular da metal olsaydı desem abartmış mı olurum acaba?


Kitin paletleri tek parça olarak verilmiş. Bu tür paletler benim en sevdiğim palet türü. Ama paletlerin üzerinde çok ince kalıp izi vardı. Ne kadar denersem deneyeyim tamamen kazımayı başaramadım.


En arkadaki etched parçaya bir tane kova bulup eklemeyi çok istedim ama bu ölçekte maalesef bulmak imkansız bu tür parçalar. Yapmak için de çok küçük bir parça olduğundan bu haliyle bıraktım.


Montajı çok rahat bir kitti elimdeki ve hızla tamamladım. Aynı anda Panzer 2'yi de birleştirdim ve astarladım. Astar aslında etched parçalardaki güzelliği biraz gölgeledi. Ama bu parçalar astarsız boya tutmuyorlar. O nedenle mecbur astar attım.


Astar maketin üzerinde yaptığınız hataları hemen ortaya çıkartıyor. Özellikle gri astar bu konuda çok iyi oluyor. Ben de astar sonrası hata yaptığım yerleri düzelttim. Kit üzerinde genel olarak birleşim hatası görmedim. S-Model'i bu konuda çok beğendim.


Bu tanklar savaşın erken dönemlerinde kullanıldığından üzerlerine ya Afrika kamuflajı ya da panzer grisi boyama yapmak gerekiyor. Ben son zamanda sık yaptığım panzer grisini tercih ettim.


Öncelikle tankın tamamını panzer grisi ile boyadım. Bu renk çok koyu gözüktüğünden üzerinden süngerle mavi gri renkle boya uyguladım. Sonrasında çıkıntı kısımlara beyaz renkle kuru fırçalama yaptım. 


Eskiden kuru fırçalama yapmadan nasıl model yaptığıma hayret ediyorum. İnsanın model yaptıkça kendini geliştirmesi güzel bir duygu. Kuru fırçalama bitince tankın üzerinde yer alan detayları boyadım.


Tankın üzerinde pek ekstra boya isteyen detay yoktu. Paletleri ve egzosu pas rengine, tankın üzerindeki aletleri de antrasitle metal renge boyadım. Namluları da aynı şekilde antrasit renge boyadım. Tankın genel boyaması bu haliyle bitmiş oldu.


Tankın elimde dekali olmadığından başka başka kitlerin dekallerini aldım ve ortaya karışık bir şeyler yaptım. Aslında panzer tümeni işaretleri belli olsun isterdim. Ama bu sefer olmadı maalesef.


Dekalleri 2 doz parlak vernik arasına sabitledim. Dekallerin parlamasını istemiyorsanız bu uygulamayı yapmamız gerekiyor. Yoksa dekaller tankın üstüne boyanmış gibi değil de yapıştırılmış gibi duruyor.


Son dönemde artık maketlerin üzerine yağlı boya uygulaması yapıyorum. Tankların görünümünü çok güzelleştirip doğallaştırıyor yağlı boya uygulaması. Bu yöntemleri öğrendiğim için çok mutluyum. Son dönemde en çok zevk aldığım kısım burası.


İlk olarak 3 farklı renkle tankın üzerine filtre uyguladım. Bu uygulama boyanın parlaklığını alıyor ve rengi öldürüyor. Tankı matlaştırıyor ama doğru renkleri kullanırsanız rengi koyulaştırmıyor. Filtre bu nedenle çok önemli. Tek dikkat edilmesi gereken kuytu kısımları tamamen doldurmamak.Yoksa yıkama yaparken bu kuytulara boyamız giremez.


Filtre sonrasında tankın üzerine beyaz baskın olmak üzere yeşil, sarı ve kahverengi renklerde noktalar kondurdum. Sonrasında white spirit kullanarak bu noktaları tankın tüm yüzeyine yaydım. Bu uygulamayla farklı noktalarda farklı renkler ortaya çıkıyor ve monotonluktan çıkıyor maket. Tek renk tanklarda monotonluğu bozmak çok önemli.


Yağlı boya uygulaması sonrasında tankı kurutmak çok önemli. Yoksa her aşamada bir önceki aşamada yaptıklarınızı silersiniz. Tüm uygulama bitince tankı bir kez daha parlak vernikle kapladım.


Parlak vernik sonrasında tankı siyah renk yağlı boyayla yıkadım. Yıkama tanka hacim katan bir uygulama ama yaparken dikkatli olmak gerekiyor. Yoksa tüm tankı siyaha boyarsınız. Ben yıkama yapma kısmını çok seviyorum.


Yıkama bittikten ve tank kuruduktan sonra üzerine mat vernik attım. Mat vernik pütürlü olduğundan eskitme işlemlerini kolaylaştırıyor. Hem de alttaki boyanın hasar almasını engelliyor. Ama çok fazla uygularsanız tank oyuncak gibi gözükebiliyor.


Tankın öncelikle paletlerinin üzerine ve ön-arka taraftaki yüzeylerine çamur ve toz uygulaması yaptım. Paletlerin yere değen yerlerine metalik renkle boya yaptım. En son olarak da pigment uygulayıp paletlerle işimi bitirdim.


Tankın üstüne önce akıntılar yaptım. Akıntıları pas rengi ve streaking grime ile yaptım. Bu ölçekte çok dikkat etmek gerekiyor. Çünkü iyice inceltmezseniz ölçeğe göre çok kalın kaçabilirler.


Tankın üzerindeki kilit kısımlarına pas efekti yaptım. Bir kaç köşe kısma da süngerle eskitme yaptım. Bu uygulama tank üzerinde doğal bir görünüm sağlıyor. Tankın kenar kısımlarına kurşun kalem sürterek metalik aşınma efekti yaptım.


Egzosların üzerine pas pigmentleriyle eskitme yaptım. Tankın üzerinde monoton görünümü bu pas uygulaması güzel bozuyor. Ama boyutlar küçük olduğundan pigmentler biraz etrafa bulaştılar.


Tankın resimlerini kardeşime çektirip sonrasında da modeli vitrine kaldırdım. Yaparken çok eğlendiğim bir tank oldu. Eğer aklınızda varsa almanızı tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder