19 Ekim 2022

Sd.Kfz.165 Hummel [Initial Version] | Dragon | 1/35


Bu kit bana İbrahim Öner tarafından verildi. Sanırım bir dio'da kullanmak için tanka ihtiyacı vardı. Ben de böyle bir kiti kaçırmadan atladım tabi. Oldukça detaylı bir kit. 35 ölçekte daha önce hiç içi bu derece detaylı bir model yapmamıştım. Benim için de güzel bir tecrübe oldu.


Paletler benim son zamanlarda favorim olan bakla paletlerdendi. Ben de sıra sıra dizip bir miktarda sarkma hissi vermeye çalıştım. Tankın bir tarafını hasarlı yapmak istediğimden her iki tarafta farklı çer dişlileri kullandım. Sanki hasarlanmış da değişik bir tane takılmış gibi olsun istedim.


Modifiye ederken önce yan taraftaki paneli söktüm. Sanki orada bir patlama olmuş da sökülmüş kalkmış gibi olsun istedim. Hasarlı malzemeler kola kutusu ve başka elimde kalan malzemelerden tekrardan yaptım. Araya bir palet baklası yerleştirdim. Sanki uçmuş da araya girmiş gibi olsun dedim ama bir süre sonra düştü oradan. Hasarlı olan çer dişlisini Tamiya Surface Primer Red Oxide Spray kullanarak boyadım.


Tankın birleştirme aşaması bitince Tamiya Gray Surface Primer kullanarak modeli gri renkte astarladım. Her yazıda belirttiğim gibi gri astar tercih etmemin nedeni hataları ortaya çıkartması ve bana ana boyayı atmadan önce bu hataları düzeltme fırsatı vermesi. Gri astar kuruduktan sonra Mr.Hobby Gunze Aqueous Hobby Color Acrylic Paint GSI-H12 Flat Black boyasını kullanarak modele ön-gölgeleme yaptım.


Astarlama işlemi tamamen bitince tankın boyama aşamasına geçtim. Ana boyada AK Interactive'in German Dunkelgelb Special Modulation Set'ini kullandım. Son bir kaç modelde bu boyaları kullandığımın farkındayım ama modellerin kullanım yılı bu renge uyuyordu ve başka şansım yoktu.


Tam tankın ana boyası tamamlandı ve detaylara geçebilirim derken İbrahim fikir değiştirdi ve tankın kış dioramada kullanılmış şekilde boyanmasını istedi. Ben de saç spreyi tekniği uygulayarak tankın tamamını Vallejo Model Color 70951 White boyasını kullanarak boyadım. Daha sonra beyaz rengi su ve fırça yardımıyla aşındırdım ve kış kamuflajı elde ettim.


Tankın ana boyası bitince sıra detayları boyamaya geldi. Öncelikle boyamaya paletlerle başladım. Paletlerde Vallejo Air 71080 Rust boyasını kullandım. Benim için 2. Dünya Savaşı araçlarında klasik palet rengi bu pas rengi. Sonrasında paletlerin üzerine Vallejo Air 71065 Steel boyasını kullarak kuru fırçalama yaptım. 


Tankın tekerleklerde bulunan kauçuk kısımları Vallejo Air 71315 Tyre Black renginde boyadım. Aynı renkle tankın üzeri ve içindeki aletlerin metal kısımlarını da boyadım. Metal parçalara Vallejo Air 71065 Steel boyasını kullarak kuru fırçalama yaptım. 


Tankın arkasında yer alan egzosu ve öndeki palet baklalarını öncelikle Vallejo Air 71080 Rust renginde boyadım. Daha sonra Vallejo Pigment Set Art. 73.194 Rust&Corrosion setinden çıkan pigmentlerle görünümü doğallaştırmaya çalıştım.Yine tankın arkasında yer alan çubukları Vallejo Model Color 70951 White ve Vallejo Model Color 70957 Flat Red renklerinde boyadım.


Tankın iç kısmını dışarısı gibi AK Interactive'in German Dunkelgelb Special Modulation Set'ini kullanarak sarı renkte boyadım. Topun ileri geri hareketi esnasında aşınan kısımları Revell Aqua Color Aluminium boyasını kullanarak boyadım. Bu şekilde tüm tankın boyama işlemini de bitirmiş oldum.


Boya kuruduktan sonra tankı Vallejo 70522 Satin Varnish kullanarak yarı mat vernikledim. Şu aralar yarı mat kullanmayı bıraksam da bu tankı yaparken kullanmaya devam ediyordum. Vernik kuruduktan sonra dekalleri yerlerine yerleştirmeye başladım.


Tankın içinden çıkan dekaller çok kaliteliydi. Ben onlara ek olarak elimde zaten olan dekallerden de kullanmayı tercih ettim. Özellikle namlu ucuna eklediğim dekalin güzel bir detay olduğuna inanıyorum. Tankın dekallerini yerlerine Tamiya Mark Fit solüsyonu yardımıyla yerleştirdim. Dekaller kuruduktan sonra bir kez daha saten vernik atıp yağlı boya kullanarak filtre işlemlerine başladım.


Tankın filtre işlemlerinde Winsor&Newton marka yağlı boya ürünleri kullandım. Bu tankta filtre işlemlerinde öncelikle Winton Titanium White boyasını kullarak beyaz filtre yaptım. Sonrasında 


İkinci olarak filtrede Winton Chrome Yellow Hue boyasını son olarak da Winton Burnt Sienna boyasını kullanarak filtre aşamasını bitirdim. Filtre işlemi boyayı çok başarılı bir biçimde solduruyor ve renklerin tonlarının birbirine yaklaşmasını sağlıyor.


Filtre aşaması bittikten sonra kullandığım Terlans marka kokusuz terebentinin kuruması için bekledim. Bu kokusuz terebentin insanı rahatsız etmiyor ama kuruması biraz zaman alıyor. Terebentin tamamen kuruduktan sonra yıkama işlemine başladım.


Tankın iç kısmının yıkaması için AK Interactive AK093 Enamel Wash for Interior solüsyonunu kullandım. Bu solüsyon nedense istediğim gibi kuytu köşelere yayılmadı ve boya üzerinden çıkması için çok uğraştım. Sanırım yapısı nedeniyle saten vernik üzerinde kayarak hareket etmedi.


Tankın dış yıkaması için Humbrol AV0201 Black Enamel Wash solüsyonunu kullandım. Dış yıkamada içeriden daha başarılı oldum sanırım. En azından çok az bulaşla tankı kurtarabildim. Paletlerin yıkama işlemi için AK Interactive AK083 Enamel Track Wash ürününü kullandım.


Yıkama işlemi bitip de tank tamamen kuruyunca sonraki eskitme işlemlerine modeli hazırlamak için mat vernik uyguladım. Mat verniğin oluşturduğu pütürlü yüzey eskitme işlemini kolaylaştırıyor. Modelde mat vernik olarak Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish kullandım.


Eskitmeye genel olarak tankın alt kısımlarından başlayıp yukarıya doğru devam ediyorum. Paletler üzerinde elimde bulunan çok sayıda pigmentten karışımlar uygulayarak tozlanma yaptım. Daha sonra tankın yanlarına da aynı pigmentleri uyguladım ve terebentin-AK Interactive AK4062 Light Dust Deposit solüsyonu karışımını hem renk katması hem de pigmentleri sabitlemesi için kullandım.


Tankın egzos kısmını ve önde yer alan yedek paletleri Ammo Mig Jimenez A.MIG-1004 Enamel Light Rust Wash ürününü kullanarak kullanarak yıkadım. Aynı solüsyonu kullanarak modelin üzerine akıntılar yaptım. Bu akıntılar şimdi bakınca gözüme çok baskın gözüktüler.


Tankın eskitme aşamasını bitirirken tüm gövdeyi farklı pigmentleri çok fazla miktarda seyrelterek terebentinle karıştırarak yıkadım. Bu haliyle toz birikintileri olsun istedim. Son olarak da kurşun kalem ve grafiti kalemi kullanarak çıkıntılı kısımlara çizikler attım ve eskitme aşamasını bitirdi.


Tankı bu haliyle bitirdim ve fotoğrafladım. İbrahim Öner'e teslim ederken tankın yok edilmiş olmasını istedi ve yandan bir giriş deliğiyle önden çıkış deliği yaptım. Bu halinin fotoğrafı yok maalesef. Bitmiş haliyle modeli teslim ettim ve yeni bir modele geçiş yaptım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder