09 Kasım 2022

King Tiger Ausf. B Henschel Turret I Zvezda l 1/72

 

Bir King Tiger bitince diğeriyle devam edeyim dedim. Elimde Zvezda kiti vardı. Bir önceki King Tiger'i kamuflajlı bitirince bunu tek renk yapmak istedim. Ne kadar gerçeğe uygundur bilemesem de tankı Alman sarısı renginde boyamaya karar verdim. Öncelikle birleştirme aşamasıyla başladım.


Birleştirme aşaması aslında iyi başlamıştı. Her ne kadar snap-kit de olsa ben yine de çoğu yerde yapıştırıcı kullandım. Tankın üzerindeki detaylar gövdeye yapışık da değildi. Bu bir kit için olumlu bir puan. Ama ne zaman paletlere geldim işler karıştı. Tek parça sert plastikten verilen paletleri oturtmak da çok zorlandım. Böyle olunca da kite olan hevesim kaçtı.


Tankın üzerine herhangi bir ekleme yapmadan kutudan çıktığı gibi bitirdim. Birleştirme aşaması bitinci modelin tamamını Tamiya Fine Primer (L) TA-87160 Red Oxide ürününü kullanarak astarladım. Sarı renkte yapacağım Alman araçlarında genelde bu renk astar kullanmayı tercih ediyorum. 


Tankı tek renk yapmayı planladığımdan ilk olarak boyamayı planladığım ana rengin koyu bir tonunu kullanmaya karar verdim. Bu amaçla Vallejo Model Air 71025 Dunkelgelb RAL7028 Dark yellow boyasını kullandım. Tankın tamamını öncelikle bu renge boyadım. 


İkinci aşamada tek renkli modelin monotonluğunu bozmak amacıyla Mission Models MMP-011 Dunkelgelb RAL 7028 boyasını kullanarak rengi modüle etmeye çalıştım. Aslında sonuç çok da iç açıcı olmadı ama paletlerdeki sorun nedeniyle zaten modelden soğumuştum. O yüzden üzerinde fazla durmadım. Mission Models MMP-001 White rengiyle elimde olan sarı boyayı açarak köşelere de kuru fırçalama yaptım. 


Modelin ana boyama aşaması bitince her zaman olduğu gibi detayların boyanmasına başladım. Paletleri her zaman olduğu gibi Revell Aqua Color 36183 Rust renginde boyadım. Pas renginde boyanmış paletlerin üzerinden Revell Aqua Color 36199 Aluminium rengiyle kuru fırçalama yaptım. 


Tankın taret ve gövdesinde bulunan palet baklaları ve metal aletleri de Revell Aqua Color 36183 Rust boyasıyla boyadım. Bazı aletlerin paslanmayacağını düşünerek makineli tüfek namlusu gibi parçaları Revell Aqua Color 36109 Anthracite renginde boyadım ve sonrasında Revell Aqua Color 36199 Aluminium renginde kuru fırçalamayla üzerinden geçtim.


Tankın arka tarafında yer alan egzosları Revell Aqua Color 36183 Rust renginde boyadım. Gövdenin üzerinde yer alan aletlerin tahta kısımlarını Revell Aqua Color 36314 Beige renginde boyayarak tüm boyama aşamasını bitirdim.


Boyama aşaması detaylar dahil tamamen bitince tüm maketi Vallejo 70522 Acrylic Resin Satin Varnish kullanarak vernikledim. Kutudan çıkan dekalleri karışık bir şekilde kullandıktan sonra aynı vernikle tankı yeniden vernikledim. Aslında dekaller tamamen yanlış ve gerçekdışı oldu ama bu model özelinde gerçekliği çok da önemsemedim.


Maketin verniği kuruyunca öncelikle noktasal yıkama yaptım ve her zamanki gibi Humbrol AV0201 Black Enamel Wash ürününü noktasal yıkamada kullandım. Paletlere AK Interactive AK083 Enamel Track Wash solüsyonuyla yıkama yaptıktan sonra yağlı boya aşamasına geçtim. Modelin geneline filtre uygularken Winsor&Newton ürünlerini kullandım. Bu amaçla sırasıyla Winton Titanium White, Burnt Sienna, Yellow Ochre renklerini kullanarak genel filtre yaptım. Filtre uygulaması bittiğinde modeli Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish ürününü kullanarak mat vernikledim.


Mat vernik kuruduktan sonra tankın yan ve ön taraflarında bulunan eğimli yüzeylere Winsor&Newton Titanium White renginde akıntılar yaptım. Açık renk araçlarda nedense beyaz renkte akıntı yapmayı seviyorum. Yağlı boyanın kurumasıyla beraber elimde bulunan farklı pigmentleri Cadence marka terebentinle karıştırdım ve tekerlerle yan yüzeylere sürttüm. Kuruduktan sonra ortaya çıkan fazla pigmenti yine terebentin kullanarak tankın yüzeyinden aldım.


Tankın düz yüzeylerinin üzerinden AK Interactive AK4062 Light Dust Deposite ürününü terebentinle karıştırarak gezdirdim. Nedense bu aşamada işler çığırından çıktı. Elimde bulunan farklı pigmentleri karıştırarak modele yıkama yaptım. Renk aşırı derecede koyulaştı. Bu arada namlu ve egzos gibi is biriken yerlere Humbrol AV0014 Weathering Powder Smoke pigmentini kullanarak siyah is rengi efekt vermeye çalıştım.


Tankın kenarlarına süngerle AK Interactive AK711 Chipping Color solüsyonunu dokundurarak aşınmış görünümü vermeye çalıştım. Bu ürünün vernikle karışmasıyla çok doğal bir metal efekti oluşuyor. 


Tüm eskitme aşamaları bitince modele metalik görünüm kazandırmak için köşe kısımlara kurşun kalem ucu sürttüm. Sonrasında tüm yüzeylere grafiti kalemi sürterek bu metalik görünümü kuvvetlendirmeye çalıştım. Tüm eskitme aşaması bittiğinde elimdeki iki Tiger'i fotoğrafladım ve vitrine kaldırdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder