18 Eylül 2022

Panzer Kampfwagen II Ausf. C I S-Model I 1/72


Daha önce yaptığım S-Model'in Panzer 1 modelini paylaşmıştım. O kitle beraber Erhan Atalay'dan gelen bir diğer modeli tezgaha aldım. Aslında her iki kiti beraber yapmaya başlamıştım. Ama Panzer 2 olan kit arada bir kere dot3 yedi ve tekrardan boyandı. O yüzden bitişi biraz uzadı. 


Önceden yaptığım Panzer 1 gibi bu kit de boyutuna göre oldukça detaylıydı ve bir çok etched detay içermekteydi. Birleştirme aşaması zaten çok kolay geçti. Sadece ön tarafta hata yapmışım ve iki levhayı uç uca getirmeden yapıştırmışım. Orası boyayınca belirginleşti.


Tankın üzerinde yer alan detaylar kabarık olarak verildiğinden boyama aşamasında kaybolmadılar. Bazı kitlerde gömülü geliyorlar ve daha astar aşamasında yok oluyorlar ortadan. Keşke namlunun her ikisi de metal olsaymış. Çok daha güzel olurmuş.


Tankın montajı çok hızlı bitti ve kardeşi Panzer 1'le beraber astar aşamasına geçtim. Aslında her iki tankı da panzer grisi yapmayı planlıyordum. Ama sonradan nedense benzer olmasın diye çöl sarısı yapmaya karar verdim.


Astar aşamasında ortaya çıkan hataları düzeltmesi çok kolay oluyor. O nedenle astar atmak çok önemli. Ben genelde gri astar tercih ediyorum. Tanklar boyama aşamasında çok koyulaşıyor. O nedenle siyah astar sevmiyorum. Bazı modelciler siyah astar atıp beyaz renkle ışıklandırma yapıyorlar. Eğer tecrübeliyseniz denenebilecek bir uygulama.


Ön tarafta yer alan uyumsuzluğu bu aşamada da fark etmemem ilginç. Sanırım yaparken o kısmın birleşimi o şekilde olmalı diye düşünmüşüm. Sonradan da düzeltmek mümkün olmadı. 


Astar tamamen kuruyunca öncelikle Panzer 1'i yaparken olduğu gibi panzer grisi uyguladım. Ama bu renk çok koyu olduğundan güzel modüle edilmesi gerekiyor. Yoksa tank hem monoton hem de koyu oluyor.


Panzer grisi ile tankı boyadıktan sonra mavi gri rengi kullanarak tankın rengini açmaya başladım. Kuytu kısımlar koyu panzer grisi düz kısımlarda açık mavi gri renkte oldu. Bu sayede monotonluk da bozulmuş oldu.


Tankın çıkıntı kısımlarını rengi beyazla iyice açarak kuru fırçalama yaptım. Kuru fırçalama cidden modele hacim katıyor. Model yaparken en önemli 2 aşamanın kuru fırçalama ve yıkama olduğunu düşünüyorum. Bu şekilde tankın hem sınırları ortaya çıkıyor, hem de tank hacim kazanıyor.


Tankın gövde boyaması bitince detaylarla ilgilenmeye başladım. Öncelikle arkada yer alan egzosu paslandırdım. Daha sonra yanlarda yer alan aletleri uygun renklerde boyadım ve son olarak da tankın top ve makineli tüfeklerini antrasit renginde boyadım.


Tam da bu aşamada yani paletleri boyamaya sıra geldiğinde aynı renkte iki tank yapmanın sıkıcı olacağını düşündüğümden vazgeçtim ve tankı dot3 içine atıp beklettim. Aslında şu an bunu yaptığım için pişmanım. Sonuçta bu tanklar zaten genelde panzer grisi olduğundan ve Almanlar o dönemde kamuflaj yapmakla uğraşmadıklarından bu haliyle bırakmak da doğru olurdu.


Boya tamamen silindikten sonra tankı çöl kamuflajı yapmaya karar verdim. Bunun için öncelikle dunkelgelb denen sarı renkle tankı tamamen boyadım. Sonrasında üzerinden beyaz renkle açılmış haliyle tekrar geçtim. Bu şekilde rengin monotonluğu kırıldı. Son olarak da beyaz renkle açılmış afrika kahverengisi kullanarak kuru fırçalama yaptım.


Tüm detaylar, silahlar ve paletler tekrardan boyandılar. Tekerlekleri boyarken çok zorlandım ve taşmalar oldu. Ama tankın en çok eskitilen kısımları da tekerlekler olduğundan düzeltmek için çok uğraşmadım. Zaten ileride hallederim diye düşünerek bu haliyle bıraktım.


Boyama aşaması bitince klasik olarak parlak vernik attım. Sonrasında vernik kuruyana kadar bekledim ve dekalleri yerine yerleştirdim. Kitin içinde gelen dekaller yerine kendi elimde olanlardan kullandım. Sarı rengin üzerine mavi dekal daha çok yakışır diye düşündüm. Sonrasında tekrardan parlak vernik attım.


Dekal aşaması bitince tankın rengini daha da modüle etmek için yağlı boyaya başvurdum. Ama bu aşamada yaptığım uygulama tankın rengini modüle etmekten çok tankı koyulaştırdı. Rengi yeşil ve mavi renklerle modüle etmeye çalıştım. Son olarak da beyazla rengi açmaya çalıştım.


Yağlı boya aşaması da bitince tankı yıkamaya başladım. Bu sefer tankı hazır solüsyonlarla değil de yağlı boyadan hazırladığım karışımla yıkadım. Ama yağlı boya çok kuvvetli geldi. Sonrasında silmeye çalıştım ama çok da beceremedim.


Yıkama aşaması da bitince tankın üzerine mat vernik attım. Vernik sonrasında boyalar ve işlemler yerine oturuyor ve birbirine güzelce karışıyor. O yüzden vernik kullanmak modelciliğin önemli bir parçası.


Eskitme için öncelikle tekerleklerden başladım. Hatalı olan yerleri gizlemek için süngerle eskitme yaptım ve o kısımları aşınmış gibi gösterdim. Eğer askeri kara aracı yapıyorsanız hataları eskitmeyle saklayabilmek en büyük avantajınız. Bunu sivilci veya havacılara söylemeyin çok kızarlar. 


Süngerle eskitme sonrasında tankın tamamını çok hafif bir şekilde çöl tozu solüsyonuyla yıkadım. Tankın geneli tozlu bir görünüme bürünsün istedim. Eğer aşırı yıkarsanız aralara doluyor ve koyu kalması gereken kısımları parlatıyor. O yüzden çok hafif yıkamak gerek.


Tankın paletlerin olduğu yan yüzeyini önce çöl kumuyla doldurdum. Sonrasında pigment fixer kullanarak fikse ettim. En son olarak da yine çöl tozu solüsyonuyla yıkadım. O kısımda partiküller biraz ölçeğe göre büyük kaldı. Ama çok da dikkat çekmiyor bu durum.


Tankın paletlerine ve egzosunun üstüne elimde olan pas solüsyonlarıyla paslanma yaptım. Bu kısımları paslı yapmak hem gerçeklik katıyor hem de güzel kontrast oluşturuyor. Paletlerin aralarını yine tozla doldurdum.


Tankın tüm kenarlarına kurşun kalem ve grafiti kalemi sürterek parlama ve aşınmalar yaptım. Bu uygulama tanka metalik bir görüntü katıyor ve gerçekçilik sağlıyor. Bu yapılmazsa eğer plastik görünümünden kurtulmak da zor oluyor.


Tankın üzerinde ufak oynamalar yapıp modeli bitirdim. S-Model gerçekten de çok güzel bir model yapmış. Bu markadan bulursanız almanızı tavsiye ederim. Biten modeli paylaştım ve vitrine kaldırdım. Sırada yine bir 72 ölçek tank var.


Tankın önünde yaptığım hatalı kısımda siyah renkli yağlı boya birikti ve orayı boşluk gibi gösterdi. Tabi bu da eleştiri aldı. Ama orada boşluk yok boya birikimi var. Bundan sonra bu tür bir hata yapmamak için ders oldu bana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder