19 Eylül 2022

Sd.Kfz. 184 Elefant | Trumpeter | 1/72


Trumpeter plastiğinin yumuşaklığı sayesinde modifiye etmeye çok uygun modeller üretiyor. Ben de uzun zamandır bir tane yapmak istediğim Elefant kitini tezgaha alıp birleştirmeye başladım. Kit son zamanlarda yaptığım tüm modeller gibi 1/72 boyutlarında. Tanka kamuflaj olarak iki renkli farklı bir boyama yapmayı planlıyorum.


Öncelikle tankı birleştirmeye başladım. Tankın garip bir kurulumu var. Motorun olduğu panel kesinlikle yerine oturmuyor. mecburen ben de o kısmı olduğu kadar birleştirip macunlamak zorunda kaldım.


Bu tankın en belirleyici özelliği paletlerindeki sarkma olduğundan bu kısmı gerçekçi yapmak istedim. Normal haliyle paletler çok kötü duruyordu. O yüzden modifiye etmek şarttı.


Öncelikle tankın gövdesinin için uzunlamasına plastik çubuklar yerleştirdim. Bu sayede daha sonra ekleyeceğim iğnelere destek sağlamış oldum.


Sonraki aşamada iğneleri plastiği delerek paletlerin üzerinden geçirdim ve paletlere sarkma efekti yaptım. Toplu iğneleri baş kısmından gövdeye ve plastik çubuklara japon yapıştırıcısı [CA] ile sabitledim.


Tankın sabit tareti tek parça olduğundan paletler bittikten sonra hemen birleştirme aşaması bitti. Tankın yapım aşamasında oluşan hataları ortaya çıkartmak için astarladım. Astar kuruyana kadar bekledim.


Astar kuruduktan sonra göze çarpan hataları tamir ettim. Boyama öncesinde tankın namlu ucuna siyah sprey boya kullanarak is efekti yaptım. Efekti biraz abartmışım. Ama boya aşamasında düzelttim bu kısmı.


Tankın öncelikle baz rengi olarak sarı rengi attım. Aslında rengi açarak boyamıştım. Ama tüm boya bittiğinde bana biraz koyu geldi ana renk.


İkincil renk olarak kızıl kahverengi boyayı kullandım. Elimde kullandığım airbrush tükürme yaptığından serpilen boya sarı kısımlara bulaştı ve bu rengi koyulaştırdı. 


Tankın vinyl paletlerinin birleşim yerlerini gizlemek için yanlardan aşağıya doğru kanvas sarkıttım. Bu kanvasları musluk izolasyonu için kullanılan beyaz bantlardan yaptım.


Yanlarda yer alan kanvasları elimde olan Vallejo Canvas rengiyle boyadım ve sonrasında üstünden haki kahverengi rengiyle kuru fırçalama yaptım. 


Tankın üstündeki ekipmanlatı ve paletleri de boyayıp boyama aşamasını bitirdim. Zaten tankın üzerinde çok fazla ekipman olmadığından bu aşama çok hızlı bitti.


Ana boyama bittikten sonra kuru fırçalama yapmaya başladım. Normalde de çok aşırı kuru fırçalama yaparım ama bu tankta rengin de koyu olmasından ötürü biraz fazla abarttım bu uygulamayı. Ama tankın yapımı bitince kuru fırçalama fazla da olsa göz tırmalamıyor.


Kuru fırçalamayla beraber tankın üstünde yer alan çıkıntı kısımlara da çok açık renkte boyama yaptım. Bu sayede tankın çıkıntı kısımlarına güneş altında parlama efekti vermiş oluyoruz. Tanka derinlik katan bir uygulama.


Bu aşamada tanka radyo antenleri ekledim. Aslında göze kötü gelmese de resimlerden baktığımda biraz uzun olduklarını fark ettim.


Tüm boyama uygulamaları bitince tankın üzerine parlak vernik attım. Vernik sonrası renkler hem yerine oturuyor, hem de çok iyi kaynaşıyor. Vernik kuruduktan sonra boya çok güzel gözükmeye başlıyor.


Vernik kuruduktan sonra tankın dekallerini yerine yerleştirdim. Arkadaki dekali çıkıntı kısma oturtmak zor oldu. Onun dışında dekaller güzel yerleştiler. Zaten yeni kitlerin dekalleri çok sorun çıkartmıyorlar. Eski kitlerde bayatladıklarından sanırım yapışması zor oluyor.


Dekallerin kurumasından sonra bir kez daha parlak vernik attım ve kurumasını bekledim. Daha önce paylaştığım modellerde de belirttiğim gibi dekali iki parlak vernik katı arasında hapsedip parlamasını engellemiş oluyoruz.


Parlak vernik de kuruduktan sonra tankın renginde yağlı boya kullanarak oynamaya başladım. Önce tankı beyaz, sarı ve burnt sienna renklerini kullanarak filtreledim. Filtre renkleri kaynaklaştırdığı gibi renkleri de solduruyor ve gerçeğe yaklaştırıyor.


Filtre kuruduktan sonra tankın düz yüzeylerine küçük noktalar halinde farklı renklerde yağlı boyayı kürdanla dokundurdum. Bu boyaları terebentine batırılmış fırçayla yuvarlak hareketlerle yaydım. Böylece renge farklı tonlar kazandırmış oldum.


Tankın dikey yüzeylerine yine farklı renklerde boyalardan noktalar yaptım. Bu sefer terebentine batırılmış düz bir fırçayla aşağıya doğru çekerek boyayı yaydım. Bu sayede hem monotonluğu kırıyoruz hem de akıntı benzer görüntüler elde ediyoruz. 


Yağlı boya aşaması bitince tankın yıkamasına geçtim. Bu tankı kendi hazırladığım terebentin yağlı boya karışımıyla yıkadım. Aslında hazır solüsyon kullansam daha iyiydi ama bir defa tercih etmiş oldum. Hoşuma gitmeyen yerlere daha sonra tekrardan pin-wash yapmam gerekti.


Yıkama sonrası tank kuruduğunda tankın üzerine mat vernik attım. Mat vernik her zaman dediğim gibi pütürlü bir yüzey oluşturup eskitme işlemlerini kolaylaştırıyor. 


Mat vernik kuruduktan sonra eskitme işlemlerine başladım. Genelde eskitmeye alttan başlar ve yukarı doğru eskitme yaparım. O nedenle ilk iş paletlere el attım. Paletlerin tamamını metalik kuru fırçaladım.


Kuru fırça sonrasında yan yüzeyler ve tekerleklerin üzerinden farklı toz solüsyonlarıyla eskitme yaptım. Artık kalın eskitme yapmayıp bu şekilde hafif tozlandırma yapıyorum. Son olarak da paletlerim yere temas eden yüzeylerinin aralarını toz toprakla doldurdum. 


Tankın ön ve arka yüzeylerini de benzer şekilde toz solüsyonlarıyla yıkadım. Yıkama işlemi sonrasında bazı kuytu yerlere pigmentleri kullanarak toz biriktirdim. Yanlardan sarkan kanvasların da üzerini kirleterek bu aşamayı bitirdim.


Tankın geniş yan yüzeylerinde aşağıya doğru paslı akıntılar yaptım. Bazı yerlerde bu akıntılar baskın oldular. İnceltmek için uğraştım ama white spirit vernik tabakasına zarar verince çok ileri gitmeden bitirdim.


Tankın çamurluk kısımlarına toz birikintileri ve akıntılar yaptım. Bu kısımların çok aşındığını düşündüğümden metalik kuru fırçalama yapıp sürtünme izleri elde ettim.


Tankın tüm köşeli kısımlarına kurşun kalem ve grafiti kalemiyle sürtünme izleri yaptım. Bu şekilde aşınma da çok doğal gözüküyor. İki farklı renkte parlama ortaya çıkınca tank da daha doğal görünüme kavuşuyor.


Tankın üzerinde yer alan ızgaraları doğal olması için ortadan başlayıp yanlara doğru azaltarak siyah pigmentle duman izleri yaptım. Genelde ortadan üfleyeceğinden bu şekilde uygulama yapmak en doğrusu. Tamamını simsiyah yaptığımızda çok doğal durmuyor.


Tankın üstünde yer alan ve mürettebatın basarak iz bırakabileceği yerlere süngerle eskitme yaptım. Bu uygulamayı 1/72 boyutunda dikkatli yapmak gerekiyor. Yoksa boyut algısını bozabiliyorsunuz.


Tozlanma yaparken yıkamanın etkisini sildiğimden teknik olarak doğru olmasa da tekrardan pin-wash yapmam gerekti. Özellikle tekerlekler gerçeklikten çok uzaklaşmıştı. Bu uygulamayla daha belirgin hale gelmiş oldular.


Tankın arkada yer alan yedek paletle önde yer alan palet parçalarına da paslanma yaptım. Bu tank üzerinde tek beğenmediğim yer bu paslanmalar oldu. Öndekiler belki idare ederdi ama arkadaki gerçekten uzak oldu.


Arkada yer alan çekiçin yan yüzeylerine metalik parlatma efekti yaparak tankı bitirdim. Trumpeter zaten sevdiğim bir marka ve bu tankın da yapım aşaması çok zevkli oldu. Sırada başka bir 72'lik var.


Tankı tamamen bitirip resimledikten sonra vitrine kaldırdım ve yeni bir kiti tezgaha aldım. Yapmak isterseniz eğer tavsiye edebileceğim bir kit bu yaptığım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder