05 Kasım 2022

King Tiger Henschel turret w/Zimmerit I Trumpeter I 1/72


Marder 3 bittikten sonra elimde var olan iki ayrı King Tiger kitini birleştirmeye karar verdim. Bunlardan ilki Trumpeter'in zimmeritli ve Henschel taretli olan kitiydi. Aslında Henschel ya da Porsche taret diye bir şey yok ve gerçekte iki tareti de Krupp üretmiş. Ama bu şekilde yerleşmiş ve kullanılmaya devam ediyor.


Öncelikle işe kit parçalarını birleştirmekle başladım. Klasik Trumpeter çok detaylı değildir ama seni yormaz da. Bu kitin tek sıkıntısı gövdeye yapışık verilen detaylar. O kadar kötü detaylanmış ki boyama aşamasında keşke kazısaydım detayları dedim. O zaman da zimmerit ağır hasar görürdü tabi. Tankın etek korumalarını kitten eklemeyip kola tenekesinden kendim yaptım.


Tankın üzerinde resimde gördüğünüz ahtapot kamuflajı kullanmaya karar verdim. 72 ölçekte bu küçük ahtapot vantuzlarını nasıl yaparım bilemiyordum. Ben de bir tükenmez kalem içini alıp ucunu boyaya batırarak yapmaya karar verdim.


Tankın ana kamuflaj boyasında Mission Models ürünlerini kullandım. Öncelikle tankın tamamını Mission Models MMP-011 Dunkelgelb RAL 7028 boyasını kullanarak Alman sarısı renginde boyadım. Daha sonra Uhu Patafix kullanarak kamuflaj maskelerini oluşturdum. Sonrasında Mission Models MMP-004 Green boyasını kullanarak yeşil rengi modelin üzerine attım. 


Ana boya aşaması bitince tükenmez kalem ucunu boyaya dokundurup sonrasında tanka dokundurdum. Tamamen boyamasa da boyanacak kısımların genel hatlarını belirledi. Sonrasında fırça yardımıyla işaretli yerleri boyayarak ahtapot vantuzuna benzetmeye çalıştım. 


Tankın gövde boyaması bitince paletlerin boyanmasına başladım ve paletleri Revell Aqua Color 36183 Rust renginde boyadım. Paletlerin üzerine Revell Aqua Color 36199 Aluminium rengiyle kuru fırçalama yaptım. Tankın taretinde yer alan palet baklalarını ve gövdede yer alan metal eşyaları öncelikle Revell Aqua Color 36109 Anthracite renginde boyadım ve sonrasında Revell Aqua Color 36199 Aluminium renginde kuru fırçalamayla üzerinden geçtim.


Tankın yanlarında kopmuş olan korumaların altından gözüken kısımlarda Mission Models MMP-004 Red Oxide Primer astarı boya gibi kullandım. Aslında zor bir işlem oldu ama başardım. Tankın arkasında bulunan egzosları Revell Aqua Color 36183 Rust renginde boyadım. Tankın üzerinde yer alan aletlerin tahta kısımlarını Revell Aqua Color 36314 Beige renginde boyayarak tüm boyama aşamasını bitirdim. 


Tankın boyama aşaması bitince tüm maketi Vallejo 70522 Acrylic Resin Satin Varnish kullanarak vernikledim. Kutudan çıkan dekalleri kullandıktan sonra aynı vernikle tankı yeniden vernikledim ve kurumasıyla birlikte eskitme aşamasına başladım. Modele öncelikle Humbrol AV0201 Black Enamel Wash ürününü kullanarak noktasal yıkama yaptım. Paletlere AK Interactive AK083 Enamel Track Wash solüsyonuyla yıkama yaptıktan sonra yağlı boya aşamasına geçtim.


Modelin geneline filtre uygularken Winsor&Newton ürünlerini kullandım. Bu amaçla sırasıyla Winton Titanium White, Burnt Sienna, Sap Green renklerini kullanarak genel filtre yaptım. Filtre uygulaması bittiğinde modeli Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish ürününü kullanarak mat vernikledim.


Mat vernik kuruduktan sonra tankın yan ve ön taraflarında bulunan eğimli yüzeylere Winsor&Newton Raw Umber renginde akıntılar yaptım. Yağlı boyanın kurumasıyla beraber elimde bulunan farklı pigmentleri Cadence marka terebentinle karıştırdım ve tekerlerle yan yüzeylere sürttüm. Kuruduktan sonra ortaya çıkan fazla pigmenti yine terebentin kullanarak tankın yüzeyinden aldım.


Tankın düz yüzeylerinin üzerinden AK Interactive AK4062 Light Dust Deposite ürününü terebentinle karıştırarak gezdirdim. Yine namlu ve egzos gibi is biriken yerlere Humbrol AV0014 Weathering Powder Smoke pigmentini kullanarak siyah is rengi efekt vermeye çalıştım.


Tankın aşınacak yerlerine süngerle AK Interactive AK711 Chipping Color solüsyonunu dokundurarak uygun görünümü vermeye çalıştım. Bu renk üzerinden vernik geçtiği zaman çok doğal bir metal efekti veriyor. Bu yüzden kullanmayı seviyorum. 


Son olarak araca metalik görünüm kazandırmak için köşe kısımlara kurşun kalem ucu sürttüm. Sonrasında tüm yüzeylere grafiti kalemi sürterek bu metalik görünümü kuvvetlendirmeye çalıştım. Bu uygulamayla beraber modeli bitirdim ve vitrine kaldırdım.

1 yorum: