24 Ekim 2022

Bishop I Italeri I 1/72


Bir süre 35 ölçek yaptıktan sonra tekrardan 72 ölçeğe döndüm. Maalesef artık model yapımına yeterli süreyi ayıramıyorum ve 72 ölçek ayırabildiğim az zaman içinde en verimli yapabileceğim ölçek. Bu sefer elime nereden geçti hatırlamadığım bir modele başladım. Daha önce hiç SPG yapmamıştım. Bu yüzden bu model beni heyecanlandırmadı da değil. 


Öncelikle modelin birleştirilme aşamasıyla başladım. Kitin hiç bir plastiği neredeyse yerine uymadı. Resimden de anlaşılabileceği gibi çok fazla macun kullanarak düzeltme yapmam gerekti. Bakla paletlerin oturabileceği bir tekerlek aralığı olmadığından yerlerine oturtmak da çok zorlandım.


Modelin yapım aşaması bittikten sonra boyamaya geçtim. Öncelikle aracı Tamiya 87042 Gray Surface Primer kullanarak tankın üzerine spreyle gri astar attım. Sprey kullanırken çok dikkatli olmak lazım. Çünkü spreyin püskürttüğü boya ya da astarın miktarını ayarlamak çok zor. Bir anda çok kalın bir tabaka atabilirsiniz modelin üstüne.


Modelin astarı kuruduktan sonra gözüme çarpan hataları düzelttim ve boyama aşamasına geçtim. Boyama için airbrush kullanmak yerine süngerle boya yapmayı tercih ettim. Öncelikle Vallejo Model Air 71093 OTAN Verde FS34094 boyasını kullanarak yeşil renk boyayı süngerle tankın her yerine sürdüm.


Rengi modüle etmeye Vallejo Model Air 71137 U.S. Verde Claro FS34151 boyasını kullanarak daha açık renkte bir yeşil rengi süngerle tankı hemen hemen tamamına sürdüm. Bu şekilde koyu yeşil renk aralarda kalırken üst kısımların tamamı açık yeşil renkte boyanmış oldu.
 

Rengi bir miktar daha modüle etmek amacıyla Vallejo Model Air 71009 Eau de Nil Duck Egg Green boyasının açık yeşil renginden yararlandım. Bu sefer bu boyayı sadece tankın yüksek çıkıntılı kısımlarına sürdüm. Üst kısımlarda daha fazla olmak üzere bu boyanın açık renginden yararlandım. 


Son olarak Vallejo Model Air 71321 IJA Light Grey Green boyasını fırçaya sürerek tankın tüm kenarlarını ve çıkıntılarını boyadım. Aslında bir nevi highlight uygulaması yapmış oldum. Yeşil rengin modülasyonunu bu uygulamayla bitirdim ve detayları boyamaya geçtim.


Detayları boyamaya her zaman olduğu gibi paletlerle başladım. Paletler için öncelikle Vallejo Model Air 71080 Rust boyasını kullanarak ilk boyamayı yaptım. Sonrasında paletlerin yere temas eden ve tekerleklere sürten kısımlarına Vallejo Model Air 71065 Steel boyasını kullanarak metal efekti verdim.


Tankın üzerinde yer alan aletlerin tahta kısımlarında Vallejo Panzer Aces 70310 Old Wood boyasını kullandım. Tahta kısımların gerçekçi gözükmesi için Tamiya Panel Liner Accent Color 87132 Brown solüsyonuyla yıkama yaptım. Metalik kısımlarda öncelikle Vallejo Air 71315 Tyre Black boyasıyla boyama yapıp üzerine Vallejo Air 71065 Steel renginde kuru fırçalama yaptım. Egzos kısmında Vallejo Model Air 71080 Rust boyasını öncelikle kullandım. Egzos çıkışına is efektini Humbrol AV0004 Weathering Powder Smoke pigmentini kullanarak verdim.


Tankın boyama aşaması bitince kutudan çıkan dekalleri yapıştırmaya geldi sıra. Öncelikle tankın üzerine Vallejo 26517 Acrylic Gloss Varnish ürününü kullanarak parlak vernik attım. Sonrasında dekalleri yerlerine yapıştırdım ve belli aralıklarla Tamiya 87102 Mark Fit ürününü dekallerin üzerine uyguladım. Dekaller yerleştikten ve kuruduktan sonra da tekrardan tanka parlak vernik attım.


Tankın üzerine hiç yağlı boya uygulamadım. Direk olarak Winsor&Newton Lamp Black yağlı boyasını kullanarak noktasal yıkama yaptım. Tanka tozlu bir hava vermesi için tüm modeli Winton Burnt Umber kullanarak yıkadım. Bu yıkama bir miktar kuytu yerlerde birikim yaptı. 


Modelin üzerindeki yağlı boya kuruduktan sonra Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish ürününü kullanarak tüm modeli mat vernikledim. Mat vernikten sonra modelin rengi bir miktar daha oturdu. Mat verniğin kurumasıyla beraber eskitme aşamasına geçtim.


Eskitme aşamasında öncelikle AK Interactive AK711 Chipping Color ürününü kullanarak süngerle eskitme yaptım. Köşelerde çok fazla yaptığım bu uygulamanın üzerine kurşun kalem ve grafiti kalemi kullanarak metalik efekti vermeye çalıştım.


Eskitmenin son aşamasında Vallejo 73121 Desert Dust, Vallejo 73119 Europe Earth pigmentlerini Cadence marka terebentinle karıştırarak kullandım. Tank çok fazla çatışma görmediğinden aşırı eskitmedim. Modeli bu haliyle bitirerek vitrine kaldırdım. Aslında çok üst düzey bir model olmadı ama sonuçta amaç eğlenceli zaman geçirmek. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder