13 Eylül 2022

Panzer Kampfwagen II Ausf. F/G I Tamiya I 1/35


Hepimizin evinde olan ucuz ve eski kalıp Tamiya kiti Panzer 2 elimde uzun zamandır bekliyordu. Ben de farklı teknikler için deneme yapmak amaçlı bu kiti birleştirmeye başladım. Sonuç hiç beklemediğim bir yere gitti. Kit 1/35 ölçeğinde ama boyut olarak 1/48 kadar büyüklükte. Yanında 5 tane de figür var ama yapmayı sevmediğimden figürleri bir kenara ayırdım.


Öncelikle maketi birleştirmekle başladım. Eski kalıp ve az detaylı bir kit elimdeki. Birleştirme esnasında hiç sıkıntı yaşamadım. Macun kullanmama gerek kalmadı. Bu aşama çok hızlı bitti.


Artık tankları sadece açık renkle astarlıyorum. Bu tankta da gri renk astar kullandım. Aslında en başta amacım üç renkli klasik kamuflaj yapmaktı. Ama bu tankların o kamuflaja boyandığını gösteren bir resim bulamadığımdan panzer girisine dönüş yaptım.


Öncelikle tankın kuytu kısımlarına siyah renkle boya yaptım. Arkasından yüzeyel kısımlara gri renkle boyama yaptım. Tek renk modellerde monotonluğu kırmak için bu tür oyunlar yapmak şart.


Bu aşamadan sonra tankın çıkıntı kısımlarına çok açtığım gri renkle kuru fırçalama yaptım. Bu uygulamayı artık olgunlaştırdım. Önceden yaptığım modellerde çok belli olurken bu modelde doğal bir görünüm ortaya çıktı.


Tankın ana boyası bittikten sonra detayları boyamaya geçtim. Öncelikle arkada yer alan egzosu, önde yer alan palet parçalarını ve her iki yandaki paletleri pas renginde boyadım. 


Tankın üzerinde yer alan kutuyu kontrast yaratması için tahta renginde boyadım. Aslında 2 ayrı renk boyamıştım. Ama tek renk gibi gözüktü. Renklerden bir tanesi baskın çıktığından böyle bir sonuç ortaya çıktı.


Tankın ön tarafında yer alan namluları antrasit renginde boyadım. Antrasit üzerinden metalik renkte kuru fırçalama yaptım. Kuru fırçalama sonrasında çok gerçekçi bir görünüm ortaya çıkıyor.


Tankın üzerinde yer alan krikoyu yine antrasit renginde boyadım ve metalik renkte kuru fırçalama yaptım. Önde yer alan aletleri tahta rengine boyadım. Tekerleklerin kauçuk kısımlarını da asfalt siyahı renginde boyadım ve boyama aşamasını tamamen bitirdim.


Bir önceki tankta olduğu gibi Panzer 2'de de bir sürü alet edevat eklemesi yapmaya karar verdim. Kitin içinde çıkan figürlere monte edilmesi gereken malzemeleri topladım. Bunlara kendi elimde olan malzemelerden de eklemeler yaptım.


Sol arkada yer alan alet kutusunu açık yapmak istedim. Böylece içine de malzeme yerleştirme şansım olacaktı. Orada ince bir plastik olur sanmıştım. Ama delik açmaya başladıkça yanıldığımı anladım.


Oldukça meşakkatli bir uğraşı sonrasında deliği tamamen açtım. İçine plastik bir levha kestim ve paletlerin üzerinden doğru yapıştırıp alt tabanını yaptım.


Tankın üzerini tahta kutular, yakıt bidonu ve battaniyeler ile kapladım. Bu tankların egzosu etrafında bir koruma oluyor. Onu elimde olan fileleri keserek meydana getirdim. Arka tarafa bir tane kova ekledim.


Taretin ön kısmına 2 tane miğfer ekledim. Yine taretin üzerine 2 tane bidon ekledim. Bunları elimde olan referans resimlerine uygun şekilde yapmaya çalıştım.


Tankın sağ tarafına sarkan battaniyeler yapıştırdım. Yine buraya yandan asmalı çantalar ekledim. Aynı tarafta tarete de battaniye ekledim. Kontrast olsun diye bazı parçaları çöl kamuflajı renginde boyadım.


Elimde miğferin ekleme yerlerini gösteren, kovayı gösteren, yine arka tarafa doldurulan ıvır zıvırların olduğu, tarete eklenmiş bidonları gösteren referans resimleri mevcuttu. Bunlara uygun olarak makete ekleme yaptım.


Taretin ön tarafına monte ettiğim bidonları ana renkten farklı boyayıp kontrast oluşturmak istiyordum. Bu amaçla da referans aradım ve internette bulduğum resimlerden beğendiğim 2 renk seçerek bidonları boyadım.


Tankın üzerinde kapağını açtığım alet kutusuna eski kitlerden kalan etched parçalardan bir kapak ayarladım. Kapağı uygun boyutta kestim ve astarladım. Bu levhaları astarsız boyamak imkansız oluyor.


Kapağın nasıl durması gerektiğine karar veremedim. Tamamen açık tutacak kadar boşluk yoktu. Araya bir demir koyup açık tutayım dedim. Bu sefer de gerçekçi olmayacaktı.


Ben de bu fikri geliştirdim ve ön tarafta yer alan ama boyasından hoşlanmadığım silah kılıfını kapağın altına destek yaptım. Bu arada bu malzeme kutusunu tamamen doldurdum. Nedense içine selpak doldurmak yerine gerçek anlamda doldurdum.


Kapağım gerçekçi durması için üzerine şeffaf parçalardan menteşeler kestim. Bunlar o kadar minikti ki defalarca kaybettim ama her seferinde yeniden buldum. Bu detayları yapıştırdıktan sonra kapağı boyadım ve eskittim.


Kapağı eskitmesi de bitince yerine yerleştirdim. Aslında kapağın bu şekilde açık kalması çok gerçekçi değil ama hem açık bırakıp içini göstermek hem de gerçekçi olmak başka türlü mümkün olmuyor.


Tank üzerinde oynamayı bitirince eskitme aşamasına geçtim. Tank üzerinde zaten daha önceden dekalleri yerleştirmiştim. Üzeri de vernikli olan tankı yağlı boya ile doğallaştırmaya başladım.


İlk defa bir tankta yağlı boya uygulaması yaptım ama bunu çok sevdim. Öncelikle tankın tamamına beyaz, açık mavi ve burnt umber ile filtre uygulaması yaptım. Bu uygulama rengin parlaklığını inanılmaz kırdı.


Sonrasında dikey yüzeylere sarı, kahverengi, beyaz ve mavi noktalar koyarak white spirit ile aşağı doğru çektim. Yatay yüzeyleri de aynı renklerde noktaladım ve fırçayla white spirit ekleyerek yuvarlak hareketlerle yaydım. Köşe kesimlere de siyah yağlı boya sürüp gölgeler yaptım.


Yağlı boya uygulaması bitince tankı elimde olan Humbrol siyah yıkama solüsyonu ile yıkadım. Çok belirgin yıkama yapmadım. Yağlı boya örtülsün istemedim. Yıkama sonrası kuruyunca mat vernik atarak bitirdim.


Eskitme için zaten yağlı boyayla çok güzel detaylanan bir tank olduğundan abartı uygulamalar yapmak istemedim. Öncelikle çok hafif bir süngerle eskitme yaptım. Eğer bu uygulamayı abartırsanız çok dikkat çekiyor. O yüzden abartma istemedim.


Tankın üzerinde akıntı yapmak çok gerçekçi bir eskitme sağladığından tankın dikey yüzeylerine pas ve streaking grime ile akıntı izleri yaptım. Ön tarafta biraz daha belirgin olsun diye kalın akıntılar yaptım.


Akıntılar bittikten sonra tekerleklere geçtim. Artık fırça ile eskitme yapmıyorum. Elimde olan çamur ve toz solüsyonları ile airbrush'tan hava üfleterek tekerlekler ve yan yüzeylere püskürtme şeklinde eskitme yaptım. Bu şekilde çamur bulaşı daha doğal duruyor.


Tankı bitirmeden önce üzerinde yer alan ıvır zıvırlar gözüme az geldi ve bir kaç tane daha field gray renginde battaniye ekledim. Arka kısım bu sayede biraz daha dolmuş oldu. 


Son olarak paletlerin eskitmesine geldi sıra. Paletleri öncelikle pas rengi boyayıp sonrasında yıkama yapmıştım. Üzerine pigment fixer uygulayıp bir çok farklı pigment uyguladım. Son olarak da yere değen yerleri parlak renkte boyadım ve tankı tamamen bitirdim.


Bu eski kit gerçekten de benim için sadece bir deneme ve öğrenme aşaması olacakken neredeyse yaptığım en güzel tank oldu. Bundan sonra bu tankı yaparken öğrendiğim yöntemleri geliştirmeye çalışmayı planlıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder