13 Kasım 2022

RAF Refuelling Set I Airfix I 1/76


Cem Esen bana iki kamyondan oluşan seti gönderdiğinde farklı bir model yapmış olmak için bir tanesine başladım. Daha önce Burak Özdil'İn yaptığı çekicileri görüp beğendiğimden bir tane yapayım dedim. Ama sonunda dersimi aldım ve tövbe ettim. Yapımına başladığım kit 76 ölçek bir Airfix kiti ve içinden iki tane kamyon çıkıyor.


Birleştirme aşaması beni en çok zorlayan aşama oldu. Kamyonun şaftına bağlanan bir sürü ufak parça var ve hiç birisi olması gereken yerde değil, olması gereken yerde olan parçalar da kesinlikle birbirlerine uymuyorlar. Aracın iç kısmını boyamak gerektiğinden kupa denen şoförün oturduğu kısmı da kapatmadım.


Kamyon gibi tekerlekli araçlarda birleştirmenin kalitesini gösteren en önemli gösterge tüm tekerleklerin yere temas etmesiymiş. Ben de buna çok dikkat ettim. Ama tahmin edebileceğiniz gibi başaramadım. Aslında alete ince tel gibi bir şeylerden hortum da eklenmesi gerekiyordu. Ama zaten yapım aşaması yorduğundan yapmakla uğraşmadım ben de.


Aracın birleştirme aşaması sonunda parçaların birbirine oturup oturmadığını kontrol ettim. Hiç birisi birbirine oturmuyordu. Ben yine de boyama aşamasına geçtim. Bu montaj sorununu en son hallederim diye düşündüm. Boyama aşaması öncesinde modeli Tamiya Surface Primer (L)87042 Gray ürününü kullanarak gri renkte astarladım.


Astar kuruduktan sonra modelin yapım kılavuzunda verilen hiç bir rengin elimde olmadığını fark ettim. Ben de elimde olan renklerden ortaya karışık yapmaya karar verdim. Öncelikle sarı renk kısımların boyamasında Tamiya Color Acrylic Paint XF-3 Flat Yellow boyasını kullandım. Tamiya boyaması çok rahat ürünlere sahip. Bu yüzden sarı rengin boyama aşaması çabuk ve sorunsuz oldu.


Aracın aslında RAF Mavisi olması gereken ana rengine uyabilecek elimde boya yoktu. Ben de bir şekilde uydururuz diyerekten Mission Models MMS-014 RAL 7021 Panzer Grey boyasını kullanarak sarı kısımlar dışında kalan yerleri boyadım. Daha sonra rengi Mission Models MMP-001 White boyasını karıştırarak açtım ve rengi modüle etmeye çalıştım. Kesinlikle RAF Mavisi'ne ulaşmadı.  


Aracın ana boyasını bir şekilde bitirdikten sonra sıra kalan detayları boyamaya geldi. Tank modelleri gibi farklı aksesuarları olmadığından bu bölüm çok zamanımı almadı. Aracın şasesini Revell Aqua Color 36109 Anthracite Grey kullanarak boyadım. Kupanın arkasında bulunan yakıt tankını da bu renkte boyadım.


Tekerlerin boyamasında Vallejo Air 71315 Tyre Black ürününü kullandım. Herhalde tüm model içinde olması gereken renge uyan sadece tekerleklerin boyaması oldu. Aracın önünde yer alan farların içini de Revell Aqua Color 36191 Steel Metallic renginde boyadım.


Aracın şoför mahallinde bulunan koltukları Vallejo Model Color 70871 Leather rengine boyadım. İçeride kalan direksiyon v.s. aletleri tamamen Revell Aqua Color 36109 Anthracite Grey renginde boyadım. Çok görünür olmayacağını düşündüğümden biraz tembelliğe kaçtım. Sonrasında içime sinmedi ve Revell Aqua Color 36382 Wood Brown renginde tekrardan boyadım.


Bu şekilde aracın tüm boyamasını bitirdim ve modeli Vallejo 70522 Acrylic Resin Satin Varnish kullanarak vernikledim. Kutudan çıkan dekalleri araç üzerinde olması gereken yerlere yerleştirdikten sonra tekrar aynı vernikle yeniden vernikledim. Dekaller araca güzel bir görünüm kazandırdılar.


Verniğin kurumasını bekledikten sonra Humbrol AV0201 Black Enamel Wash ürününü kullanarak noktasal yıkama yaptım. Ön ızgaraya yıkamayı bol yaptım. Noktasal yıkama bitişinde yağlı boya aşamasına geçtim. Modelin geneline Winsor&Newton ürünlerini kullanarak filtre uyguladım. Bu amaçla sırasıyla Winton Titanium White, Cobalt Blue Hue ve Yellow Ochre renklerini kullandım. Filtre uygulaması sonrasında Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish ürünüyle modeli mat vernikledim.


Yağlı boyanın kurumasını bekledikten sonra gerçekçi durmayan boyayı tekrardan yağlı boyayla modüle etmek istedim. Bu amaçla öncelikle sarı renkli kısımların üstünde titanium white ve yelloz ochre renklerinde noktalar oluşturup terebentinle yaydım. Maalesef çok doğal durmadı ama monotonlul biraz da olsa kırıldı.


Gri renkli kısımlar tamamen olması gereken renkten uzak olduğundan bu kısımlara Winton Cobalt Blue Hue ve Winton Chrome Green Hue renklerini kullanarak ayrı ayrı noktalar dokundurdum. Daha sonra bu noktaları fırça ve terebentin kullanarak yaydım. Son olarak da Winton Titanium White rengini gri kısımlarda kullanarak biraz daha rengi module etmeye çalıştım.


Açıkçası bu aşamadan sonra daha fazla eskitme yapmak içimden gelmedi. Asetatları cam olan kısımlara ekleyerek aracın parçalarını birbirlerine yapıştırdım. Çoğu kısım birbirine uymadı. Kapılar aşırı ayrık durdular.  Daha fazla ısrar etmeden bu haliyle bıraktım ve fotoğraflayıp modeli vitrine kaldırdım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder