26 Kasım 2022

E-100 I Trumpeter I 1/72


Uzun süredir bir E-100 modeli yapmak istiyordum. Aslında gövdesi E-100 olan bir model yapmıştım ama o modelin tareti yoktu ve üzerinde bir V1 roketi taşıyordu. Ben de Trumpeter'in 72 ölçek kitini tezgaha aldım. İlk başta planım modeli kutudan çıktığı gibi bitirmekti ama sonradan işler değişti.


Sonuçta Almanların kağıt üzerinde planladığı bir tank olması ve gövdesi üretilmiş bir prototipe sahip olması nedeniyle internette referans bulmak da imkansız. Ben de kendi kafama göre bir model yapmaya karar verdim. Son zamanlarda çok kullandığım bir teknikle yine namluya branda gerdim.


Trumpeter kitleri genelde birleştirme aşamasında sorun çıkartmazlar. Ben de E-100 kitinin yapımında herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Yapım aşaması bitince tüm modeli Tamiya 87042 Surface Primer L-Gray ürününü kullanarak gri renkte astarladım. Sonrasında Tamiya Color Acrylic Paint XF-24 Dark Grey boyasıyla astara ön gölgeleme yaptım.


Astar kuruduktan sonra modeli Mission Models MMS-014 RAL 7021 Panzer Grey boyasını kullanarak gri renkte boyadım. Gri boyanan bölgeleri modüle etmek için Mission Models MMS-061 FS35189 US Blue Grey boyasını kullandım. Bu aşamada tankın ana renginin üzerine kış kamuflajı için beyaz renk eklemeye karar verdim.


Bu amaçla Mig Jimenez firmasının çıkarttığı Ammo Mig Jimenez Starter Set A.MIG-7411 Winter Camo ürününü kullandım. Öncelikle gri rengin üzerine bu setten çıkan Ammo Mig Jimenez A.MIG-2010 Scratches Effects solüsyonuyla kapladım. Modelin kurumasından sonra Ammo Mig Jimenez A.MIG-047 Acrilic White Color boyasıyla tüm tankı boyadım.


Beyaz boyanın kurumasına bir süre müsaade ettikten sonra tüm modelin üzerindeki boyayı suya batırılmış fırça kullanarak aşındırmaya başladım. Sona doğru beyaz boya iyice kurumaya başladığı için fırçayla aşındırmakta zorlandım. Bu bölgelerde boyayı kürdanla kaldırmayı denedim. Kürdan hasarı çok çizgisel olduğundan bu kısımlar pek gerçekçi aşınmadı açıkçası.


Aracın ana boyası bitince üzerine eklemeler yapmaya karar verdim. Sonuçta hiç üretime geçmemiş bir model olduğundan istediğim gibi eklemeler yapılabilir diye düşündüm. Plastik parçaları direk boyaya yapıştırmayı denersem boya zarar görebilir diye düşünüp modeli Vallejo 26517 Gloss Acrylic Varnish ürününü kullanarak vernikledim. 


Öncelikle farklı kitlerden artmış olan palet parçalarını gövdenin ön kısmına yapıştırdım. Paletleri gövdeye zımba teli yardımıyla tutturdum. Taretin üst kısmına Panther tanklarında gördüğüm gibi bir metal levha ekledim. Yine taretin arka kısmına yedek benzin bidonu ekledim. Sonra nedense üzerini brandayla kapladım. Son haliyle kasabın yağlı kağıdıyla sarılmış yarım kilo kıymaya benzedi.


Gövdenin arka tarafına brandayla örtülmüş şekilde kutular ekledim ve brandaları gövdeye tel yardımıyla tutturdum. Son olarak da aracın arkasına bir kova ekledim. Tüm eklemeler bitince modelin detaylarını boyamaya başladım. Modelin paletlerini, taret yanına ve gövde ön kısmına eklenmiş palet baklalarını Vallejo Panzer Aces 70302 Dark Rust boyasıyla pas renginde boyadım. Yine egzozları ve taret üstünde yer alan levhayı da aynı renkte boyadım.


Modelin üzerindeki az sayıda aletin metal kısımlarını da Revell Aqua Color 36109 Anthracite boyasıyla koyu gri siyah benzeri renkte boyadım. Aynı aletlerin tahta kısımları ve gövdeye eklediğim kasalar için Vallejo Model Air 71077 Wood boyasını kullanmayı tercih ettim. Tahta kısımların doğal durması için Vallejo Model Air 71132 Aged White boyasıyla kuru fırçalama yaptım. Metalik kısımlaraysa Vallejo Model Air 71065 Steel renginde kuru fırçalama yaptım.


Modelde pas renginde boyadığım tüm parçalara Vallejo Model Air 71129 Light Rust boyasını kullanarak açık renkte süngerle eskitme yaptım. Bu şekilde paslı parçaların daha doğal durmasını istedim. Aracın üzerinde yer alan periskopları aslında o dönemde o renk görünmediklerine inansam da Vallejo Panzer Aces 70309 Periscopes ürünüyle mavimsi bir renkte boyadım.
 

Araca çok fazla miktarda örtü eklemiştim. Hepsini aynı renkte boyarsam modelin boğulacağını düşündüm. Namludaki ve gövdedeki örtüyü öncelikle Vallejo Panzer Aces 70314 Canvas renginde boyadım. Sonrasında Vallejo Model Air 71132 Aged White kullanarak örtülere kuru fırçalama yaptım. Taret üzerinde yer alan örtüleri Vallejo Model Color 70891 Intermediate Green ve Vallejo Model Color 70896 German Camouflage Extra Dark Green boyalarının yeşil renklerini farklı miktarlarda karıştırarak boyadım.


Modelin boyama işlemleri bitince AK Interactive AK711 Chipping Color ürünüyle aracın eskiyeceğini düşündüğüm bölgelere sünger kullanarak çok çok az aşındırma yaptım. Model üzerindeki boyalar kuruyunca tankı Vallejo 26517 Gloss Acrylic Varnish ürünüyle parlak vernikledim. Araç üzerinde hiç dekal kullanmadığım için ikinci defa vernikleme gerekmeden sonraki aşamalara hızlıca geçtim. İlk olarak yağlı boya ile filtre uygulamasına başladım. 


Yağlı boyayla yaptığım tüm işlemlerde Winsor&Newton ürünlerini kullandım. İlk olarak beyaz filtreyi Winton Titanium White boyasıyla yaptım. İkinci sırada Winton Burnt Sienna ürününü kullandım. Son olarak da Winsor Prussian Blue boyasını kullanarak modele mavi filtre yaptım ve bu aşamayı sonlandırdım.


Filtre sonrasında modele yıkama yapmaya geçtim. Yıkama için yağlı boyalar ve hazır ürünler kullandım. İlk olarak genel yıkama için Winton Payne's Grey boyasını kullanarak gri renkte yıkama uyguladım. Noktasal yıkama için Humbrol AV0201 Black Wash solüsyonunu kullandım. Brandaları da bu solüsyonla yıkadım. Yıkama bitince kalan fazlalıkları terebentin batırılmış fırçayla aldım.


Genel ve noktasal yıkama sonrasında Tamiya Panel Line Accent Color 87131 Black solüsyonuyla ızgara aralarına siyah yıkama uyguladım. Sonrasında gövde üzerindeki malzemelere Tamiya Panel Line Accent Color 87140 Dark Brown ürünüyle koyu kahverengi yıkama yaptım. Son olarak AK Interactive AK083 Track Wash solüsyonuyla paletleri ve taret, gövde üzerindeki palet baklalarını yıkadım.


Bu modelin yıkama süreci her aşamada kuruyana kadar beklemem gerektiği için uzun sürdü. Eskitme aşamasına geçmeden önce modele uyguladığım işlemleri korumak amacıyla tankı Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish ürününü kullanarak mat vernikledim. Mat vernik sonrası tankın renk tonu yerine oturdu.


Eskitme aşamasına her zaman olduğu gibi paletlerle başladım. Bu modelde Vallejo 73121 Desert Dust pigmentini terebentinle birlikte paletlere ve yol tekerlerine uyguladım. Bu karışımı yan korumalara da bir miktar bulaştırdım. Sonrasında terebentinle ıslatılmış fırça yardımıyla pigmentleri sabitledim. Egzoza ve ızgara üstlerine Humbrol Weathering Powder AV0004 Smoke ürünüyle is görünümü vermeye çalıştım.

Tank çok geniş yüzeylere sahipti ve bu yüzeylere bir çok farklı pigmenti karıştırarak sürdükten sonra tekerlekler, yan korumlar ve paletlere AK Interactive AK4062 Light Dust Deposit solüsyonuyla yıkama yaptım. Aracın yere yakın kısımlarına Winsor Raw Umber boyasını terebentinle karıştırarak yıkama yapmaya çalıştım.


Modelin yan korumaları ve ön yüzeylerine hareket katmak için Ammo Mig Jimenez Starter Set A.MIG-7411 Winter Camo setinden çıkan Streaking Effect solüsyonuyla akıntılar yaptım. Daha önceki modellerde akıntılar çok belirgin olduğu için bu modelde iyice yok etmeye dikkat ettim. Aracın gövde ve taretinin üst yüzeylerini de genelde yaptığım gibi Vallejo 73119 European Earth Pigment ürününü çok az miktarda fırçaya alarak tozlandırdım.


Bitiş aşamasında modeli plastik yapıdan uzaklaştırmak ve metalik görünüm vermek için kurşun kalem kullanarak köşe kısımları çizdim ve tüm yüzeylere grafiti kalemi sürttüm. Modeli bu haliyle bitirdim. Bu araç her ne kadar favorim olmasa da yine de bitirdiğimde hoşuma gitti. Modeli vitrine kaldırdım ve bir süre 35 ölçeğe dönmeye karar verdim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder