10 Ekim 2022

M1A1 (HA) Abrams I Revell I 1/72


Yeni eve taşındıktan sonra evde maket yapabilecek tezgahım kalmadı. Ben de bir sehpa üzerinde maket yapmak durumunda kaldım. Uzun zaman önce 1/35 ölçekli bir Abrams yapmıştım. Artık 72 ölçekte de bir tane yapmanın vakti geldi diyerek Revell'in M1A1 kitini tezgaha aldım.


Birleştirme sırasında klasik Revell kalitesi sağ olsun çok sıkıntı yaşadım. Ön tarafta yan korumalar ön çamurlukla birleşmedi ve kocaman boşluklar kaldı. O kısımları macunladım.


Yine aracın gövdesinin alt ve üst parçaları tam olarak oturmadı. O kısımlar da çok fazla macun yedi. Maketin paletlerini birleştirirken dikkatli olun çünkü kılavuz yanlış. Hatta kılavuz çoğu yerde yanlış veya eksik. Bu nedenle dikkatli olmak lazım.


Aracı astarlarken Tamiya Gray Surface Primer sprey astarını kullandım. İlginç bir biçimde astar macunlu yerleri boyamadı. Macun olarak Vallejo 70400 Plastic Putty kullandım. Daha önce hiç böyle bir durum yaşamamıştım.


Aracı herkes gibi çöl sarısı ya da NATO kamuflajı boyamak istemediğimden son zamanlarda Avrupa'da gördüğümüz Abrams tankları gibi orman yeşili yapmak istedim. Bunun için öncelikle Vallejo Model Air 71093 NATO Green rengiyle tüm aracı boyadım.


Aracın rengini modüle edeceğim boyaları kendim seçerek aldım. Hazır set kullanmak istemedim. Öncelikle Vallejo Model Air 71137 US Light Green rengiyle aracın üzerinden kuytu kısımlar haricindeki kalan alanlara boyama yaptım. Bu şekilde bir ton farkı oluşturmuş oldum.


Sonrasında daha açık bir renkle tankın boyasını açmak istedim ve Vallejo Model Air 71009 Eau de Nil D. E. Green boyasını bu amaçla kullandım. Tankın boyasını bu şekilde modüle ettim. Ana boyamayı bitirerek kuru fırçalamaya geçtim.


Tankın çıkıntı kısımlarına Vallejo Model Air 71321 IJA Light Grey Green boyasını kullanarak kuru fırçalama yaptım. Kuru fırçalama yapmayı araca hacim kattığından çok seviyorum. Ama çok abartırsanız göz tırmalayabiliyor.


Kuru fırçalama bittikten sonra sıra detayların boyanmasına geldi. Öncelikle tankın paletlerinin tamamını Vallejo Air 71315 Tyre Black renginde boyadım. Sonrasında paletlerin metal kısımlarını Vallejo Air 71065 Steel boyasıyla kuru fırçalama yaptım.


Tankın arkada yer alan egzos ızgarasını Revell Aqua Color 36109 Anthracite renginde boyadım. Yine üstte yer alan makineli tüfekleri, namlu ucunu ve çeki demirlerini aynı renkle boyadım. Sonrasında Vallejo Air 71065 Steel renginde kuru fırçalama yaptım. Yol tekerleklerinin kauçuk kısımlarını Vallejo Air 71315 Tyre Black boyasıyla boyadım.  


Boyama işlemi tamamen bitince tankı Vallejo 70522 Satin Varnish kullanarak yarı mat vernikle kapladım. Bu haliyle şu ana dek tank üzerinde yaptığım işlemleri koruma altına almış oldum. Havalar sıcak olduğundan vernik oldukça çabuk kurudu.


Vernik kuruduktan sonra tank için kullanmak istediğim dekallere göz attım. Tank Avrupa'da kullanılan bir tank olacaktı. Tankın içinden çıkan Bosna'da kullanılan tank dekallerini kullanmak en doğrusu olacağını düşündüm. Bu dekalleri araçta kullanmaya karar verdim.


Dekallerin az bir kısmını kullandım. Referans resimlerde orman yeşili tanklarda çok az yazı olduğundan ben de az dekal kullanmayı tercih ettim. Dekalleri yerine sabitlemek için Tamiya Mark Fit solüsyonunu kullandım.


Dekaller kuruduktan sonra tankı tekrardan yarı mat vernikle vernikledim. Bu şekilde dekallerin parlamasını da engellemiş oldum. Sonrasında sıra tanka filtre uygulamaya geldi. Bu amaçla Winsor&Newton marka yağlı boyaları kullandım.


Öncelikle titanium white rengiyle beyaz filtre uyguladım. Sonrasında Burnt Sienna renginde filtre uyguladım. Son olarak da chrome green hue boyasıyla yeşil filtre uygulayarak tankı tekrardan kurumaya bıraktım.


Filtre uygulaması bittikten sonra tanka yıkama yapmaya sıra geldi. Tank yeşil renkte olduğundan koyu kahverengi bir yıkamanın uygun olacağını düşündüm. Yıkamayı Tamiya Panel Line Accent Color Dark Brown ürününü kullanarak yaptım. Uygulama sonrasında fazlalıkları terebentin batırılmış bir fırçayla aldım. 


Tankın paletleri kauçuk petler ve metalik kısımlar olmak üzere iki ayrı parçadan oluşuyordu. Metalik kısımları paslanmış gözüksün istediğimden AK Interactive AK083 Enamel Track Wash ürününü kullanarak paletlere yıkama yaptım. Tankın tüm yıkama işlemleri bitince kurumasını bekledim. Genelde yıkama esnasında Terlans marka kokusuz terebentin kullanıyorum. Bu ürün nedense çok geç kuruyor.


Tank tamamen kuruduktan sonra sıra şu ana kadar yaptığım tüm işlemleri korumak için mat vernik uygulamaya geldi. Mat vernik olarak Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish kullandım. Mat vernik eskitme esnasında işimizi oldukça kolaylaştırıyor. 


Mat vernik tek renk tanklarda çok miktarda kullanıldığında maketi oyuncağa çeviriyor. O nedenle çok fazla inceltip az az uygulamaya çalışıyorum. Vernik bu şekilde renkleri birbirine yaklaştırıyor ve maketi güzelleştiriyor.


Eskitme aşamasına tankın alt aksamlarından başladım. Öncelikle paletlere Vallejo 73119 Europe Earth pigmenti uyguladım. Sonrasında ek olarak Vallejo 73121 Desert Dust pigmentini terebentinle karıştırarak uyguladım. Kuruduktan sonra yine terebentin kullanarak fazlalıkları temizledim.


Aynı uygulamayı tankın yan korumalarına ve ön-arka kısımlarına da uyguladım. Bu aşamada biraz fark yaratmak amaçlı yan korumalar ve ön-arka yüzeylere Winsor&Newton Titanium White boyasını kullanarak beyaz renkte akıntılar yaptım. Bu akıntıların üzerinden tekrardan pigment uyguladım.


Pigment uygulaması bittikten ve tüm pigmentler terebentinle sabitlendikten sonra AK Interactive AK4062 Light Dust Deposit ürününü kullanarak aynı bölgelere yıkama yaptım. Bu şekilde birikmiş toz öbekleri oluşsun istedim.


Modern tankları eskitirken yaptığım en büyük hata gövdeyi eskitirken taret kısmını daha temiz bırakmam oluyor. Bu sefer benzer bir eleştiriye maruz kalmamak için taret kısımlarına da aynı uygulamayı birebir ama çok daha hafif şekilde yaptım.


Tankın önde namlu ucuna ve arkada motorun gaz çıkış ızgaralarına Humbrol Weathering Powder Smoke pigmentlerini kullanarak duman isi yaptım. Bu uygulamayı da çok hafif uyguladım. Yoksa baca kiri gibi bir görüntü ortaya çıkıyor.


Tankın tüm köşelerini kurşun kalem kullanarak çizdim. Bu şekilde çok basit bir uygulamayla tanka metalik görüntü verebiliyoruz. Elimde Mustafa Dombay tarafından verilen grafiti kalemi de var. İki farklı kalemle üst üste uygulama yaparak metalik görüntüyü güçlendirmeye çalışıyorum genel olarak.


Bu modelimi Ahmet Gürkan'a yolladım ve benim için fotoğrafladı. Aynı zamanda tankımı benim adıma 12. Plastic Battle Askeri Kara Araçları Yarışması'na götürdü. Maketim bu yarışmada bronz madalya kazandı. Destek veren herkese ve maketimi yarışmaya götüren Ahmet Gürkan'a teşekkürler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder