06 Ekim 2022

Panzer Kampfwagen III Ausf. L I Revell I 1/72


Tank yapmaya ara verip Star Wars modeli yaptıktan sonra tekrardan Revell'in Panzer III kitiyle zırhlı araçlara geri döndüm. Bu modelden daha önce de yapmıştım. Kendi gelişimimi de görmek açısından bu modele başlamam iyi oldu.


Kit 1/72 boyutunda ve yapımı lego gibi. Kitin herhangi bir oturma problemi yok. Paletlerin baklalar halinde verilmesi de güzel olmuş. Bakla paletleri birleştirmek uğraştırsa da bittiğinde hoş ve gerçekçi bir hava veriyor.


Maketin birleştirme aşaması bittiğinde tankı Tamiya Gray Surface Primer kullanarak gri renkte astarladım. Ben astar rengi olarak gri tercih ediyorum. Siyah renkle astarladığımda son aşamada tank çok koyu oluyor. Beyaz astarda da beyaz rengin pigment yapısından ötürü tam olarak maketin üzerini kapamak zor oluyor. O nedenle gri en iyi seçim olarak gözüküyor.


Astar sonrasında tankın birleşim yerlerinde gözüme çarpan hataları düzelttim. Zaten çok iyi birleştiği için bu aşamada çok uğraşmam da gerekmedi.


Astar tamamen kuruduktan sonra tankı Alman sarısı yani dunkelgelb renginde boyamaya karar verdim. Son zamanlarda bu renkte boya yapıp sonrasında modüle etmek hoşuma gidiyor. Sarı renk üzerinde oynandığı zaman tüm çabanızı ortaya koyuyor. Ama yeşil renk üzerinde ne kadar uğraşırsanız uğraşın son aşamada modülasyonu göstermiyor. Bu nedenle sarı rengi seviyorum.


Boyama aşamasında AK Interactive'in German Dunkelgelb Special Modulation Set'ini kullandım. Öncelikle dunkelgelb dark base ve dunkelgelb base boyalarını kullanarak ana boyayı yaptım.


İkinci aşamada dunkelgelb light base boyasıyla tankın geniş yüzeylerini boyadım. Kuytu kısımlar koyu kalırken yüzeyler daha açık renkte boyandılar. Dunkelgelb high light boyasıyla en uç kısımları iyice parlatmaya çalıştım. 


Son aşamada dunkelgelb shine boyasını fırçaya alıp çıkıntı kısımların üzerine kuru fırçalama yaptım. Tankın ana boyasını kuru fırçalamayla bitirdim.


Ana boya aşaması bitince tankın üzerinde yer alan detayları boyamaya başladım. Öncelikle tankın paletlerini Vallejo Air 71080 Rust renginde boyadım. Boya kuruduktan sonra paletlerin uç kısımlarını ve yere temas eden kısımlarını Vallejo Air 71065 Steel boyasıyla kuru fırçalama yaptım. 


Tekerleklerin kauçuk kısımlarını Vallejo Air 71315 Tyre Black renginde boyadım. Yedek tekerleklerin kauçuk kısımları da aynı renkte boyandılar. Öndeki tekerleğin dişlilerine Vallejo Air 71065 Steel renginde kuru fırçalama yaptım.


Tankın önde yer alan yedek palet baklalarını ve arkada yer alan çeki demirini Vallejo Air 71080 Rust renginde boyadım. Yine baklalar ve çeki demirinin üzerine Vallejo Air 71065 Steel renginde kuru fırçalama yaptım.


Tankın üzerinde yer alan metal aletleri Revell Aqua Color 36109 Anthracite renginde boyadım. Üzerinde yine Vallejo Air 71065 Steel renginde kuru fırçalama yaptım. Bu şekilde boyandığında güzel ve gerçekçi bir metal efekti elde ettiğime inanıyorum.
  

Son olarak tankın üzerinde yer alan aletlerin tahta kısımlarını Revell Aqua Color 36314 Beige renginde boyadım. Bu kısımların üzerine Vallejo Air 71132 Aged White boyasıyla kuru fırçalama yaptım. 


Boyama sürecinin son aşamasında MIG 044 Chipping boyasını süngere bulaştırıp bastırarak tankın aşınan kısımlarına eskitme yaptım. Bu aşamayı biraz fazla abarttım sanırım. Daha az yapsam daha güzel gözükebilirdi.


Tüm boyama aşaması bittiğinde tankın kurumasını bekledim. Kullandığım boyalar genel olarak çabuk kuruyan boyalar ve bu işimi çok kolaylaştırıyor. Vallejo ve Revell akriliklerini bu nedenle çok seviyorum.


Boya kuruduktan sonra Vallejo 70522 Satin Varnish kullanarak tankı yarı mat vernikledim. Son aşamada parlaklığı kırmayı zorlaştırdığından artık parlak vernik kullanmayı bıraktım. Bu nedenle yarı mat vernik kullanıyorum.


Vernik kuruduktan sonra tankın dekallerini yerlerine Tamiya Mark Fit kullanarak yerleştirdim. Aslında elimde Tamiya Mark Fit Strong solüsyonu da var ama daha önce yaptığım boyaya zarar verdiğinden onu kullanmayı tercih etmiyorum.


Tankta dekal olarak kitin içinden çıkanları değil daha önceden elimde olanları kullandım. Kitin içinden çıkan dekaller Doğu Cephesi'nde kullanılan tanklara ait dekallerdi. Ben Afrika'da kullanılan bir tank yaptığımdan dekalleri değiştirdim. 


Dekaller tamamen yapışıp kuruduktan sonra dekallerin üzerinde ince bir zımpara kullanarak zımpara yaptım. Zımpara sonrasında bir kez daha Vallejo 70522 Satin Varnish kullanarak dekallerin üzerini vernikledim. Bu şekilde hem dekalleri koruma altına almış oluyoruz, hem de dekallerin parlamasını engelliyoruz. 


Dekal ve vernik aşaması bittiikten sonra sıra tanka yağlı boya  kullanarak filtre yapmaya geldi. Ben yağlı boya olarak Winsor&Newton marka boyaları kullanıyorum. Tanka öncelikle Winton Titanium White boyasını kullarak beyaz filtre yaptım. 


İkinci olarak filtrede Winton Chrome Yellow Hue boyasını kullanarak sarı renkte filtre yaptım. Son olarak Winton Burnt Sienna boyasını kullanarak filtre aşamasını bitirdim. Ben filtre aşamasında inceltici olarak Terlans marka kokusuz terebentin kullanıyorum. Kokusu olmadığından kullanımı rahat ama çok geç kuruyor.


Filtre aşaması bittikten sonra terebentinin kurumasını bir kaç gün beklemem gerekti. Terebentin tamamen kuruduktan sonra sıra yıkama aşamasına geldi. Bu tank için iki farklı yıkama yaptım.


Öncelikle Humbrol AV0201 Black Enamel Wash ürünüyle tankın siyah renkte yıkamasını yaptım. Yıkama sonrasında terebentin batırılmış fırçayla fazlalıkları aldım. İkinci olarak Tamiya Panel Line Accent Color Dark Brown ürününü kullanarak koyu kahverengi yıkama yaptım. Yine fazlalıkları terebentine batırılmış fırça yardımıyla aldım.


Tankın paletlerini AK Interactive AK083 Enamel Track Wash ürünü kullanarak yıkadım. Yıkama işlemi bittikten sonra bir kez daha tankın üzerinin kurumasını bekledim. Genelde yıkama sonrasında tank koyulaşır. Ama bu sefer renk tam istediğim tonda kaldı.


Tamamen kuruyan tankı yaptığım işlemleri korumak amacıyla verniklemem gerekiyordu. Eskitme öncesinde mat vernik olarak Vallejo 26518 Matt Acrylic Varnish kullandım. Mat vernik eskitmede kullandığımız ürünlerin tanka yapışmasını kolaylaştırıyor. Bu nedenle kesinlikle kullanılması gereken bir ürün.


Mat verniği özellikle sarı renkte çok fazla kullanırsak tank oyuncak gibi gözükmeye başlıyor. Bu yüzden ben çok incelterek kullanmaya çalışıyorum. Çok inceltip bir kaç kat halinde atınca daha iyi randıman alınabiliyor.


Eskitme aşamasına her zaman olduğu gibi paletler ve iç yüzeyden başladım. Öncelikle pigment olarak Vallejo 73121 Desert Dust ürününü kullandım. İlk olarak tekerleklere ve yan yüzeylere pigmenti bol miktarda sürdüm. Sonrasında üzerinden terebentin kullanarak pigmentleri sabitledim.


Tankın paletlerini de aynı şekilde pigmentledikten sonra tekerlekler, yan yüzeyler ve paletlerin üzerinden AK Interactive AK4062 Light Dust Deposit ürününü kullanarak yıkama yaptım. Bu uygulamaları tankın yere bakan ön ve arka yüzeyinde de aynen tekrar ettim.


Tankın üst kısmında yer alan palet baklaları ve çeki demirini Ammo Mig Jimenez A.MIG-1004 Enamel Light Rust Wash ürününü çok fazla incelterek yıkadım. Bu haliyle paslı bir görüntü almasını istedim.


Tankın tüm yüzeyini Vallejo 73119 European Earth Pigment ürününü çok az miktarda fırçaya alarak tozlandırdım. Tozların bir yere birikmesini istemediğimden bu uygulamayı çok hafif yaptım.


Son olarak kurşun kalem kullanarak tankın köşe kısımlarını çizdim ve metalik bir hal almasını sağladım. Tankı ağır eskitme yapmadan hafif ve ince bir eskitmeyle bitirdim.


Aslında bu modeli yarışma için yapmamıştım. Ama Bayram Koçer isimli modelci arkadaşım 4-5 Mayıs 2019 tarihinde yapılan 6. Ölçekli Dünyalar Model Yarışması'nda bir 1/72 ölçekli maketlerin yer aldığı MiniAFV standı açacağını söyledi ve benden de destek istedi. 


Ben de standa destek olarak bir kaç tane maketimi yolladım. Bunlardan bir tanesini de yarışmaya sokmasını Bayram Koçer'den istedim. Arkadaşım beni kırmadı ve bu modelimi yarışmaya götürdü.


Yarışmada modelim 1/72 Ölçek Askeri Kara Araçları Hobi Kategorisinde ikinci olarak gümüş ödülü aldı. Bu ödül beni çok mutlu etti. Destek veren herkese ve maketimi yarışmaya götüren Bayram Koçer'e çok teşekkürler.


Bu modelim online olarak yapılan 5. Online Plastik Model Yarışması'nda standart kategorisinde 3. oldu ve mutlu çok etti. Bu yarışmayı düzenleyen Gökay Yalçın'a çok teşekkür ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder